in

Drie op de vijf Nederlanders heeft interesse in technologie

NRC Media maakt met Insight branche Consumentenelektronica, ICT & Telecom inzichtelijk – Liefst drie op de vijf Nederlanders ouder dan dertien jaar is geïnteresseerd in technologische ontwikkelingen, computers, gadgets en nieuwe technologieën. Van hen toont bijna negentig procent ook nog eens interesse in film en muziek.

..

Dat blijkt uit een vanaf vandaag op nrcmedia.nl/insights gratis te downloaden brancherapport, getiteld ‘Consumentenelektronica, ICT & Telecom Insight’. Hierin zijn interessante inzichten in omvang, samenstelling en interesses van consumentengroepen te vinden.
 
NRC Media, uitgever van NRC Handelsblad en nrc.next, speelt met de serie Insights in op de behoefte van adverteerders om een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie te ontwikkelen, die gebaseerd is op feiten. De inhoud is in opdracht van NRC Media samengesteld door Motivaction, een onafhankelijk bureau voor onderzoek en strategieontwikkeling. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereikonderzoek) en DMS (Decision Makers Survey).
 
Zo is uit de Insight ‘Consumentenelektronica, ICT & Telecom’ verder op te maken dat het grootste deel van de 8.598.000 mensen die interesse hebben in technologie qua politieke voorkeur neigen naar partijen die rechts van het midden liggen: VVD, D66 en PVV. Verder is het dagbladgebruik van deze groep bovengemiddeld, 36 procent leest dagelijks één tot twee titels, terwijl zij veel meer dan gemiddeld gebruik maken van internet om bijvoorbeeld informatie te vinden of producten te (ver)kopen.
 
“De NRC Media Insights hebben de IQ, EQ en vooral de spirit om te beraken”, zegt Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media. “En daar blijft het niet bij. Met de serie Insights reiken we adverteerders ideeën aan die het verschil maken. We investeren continu in innovatieve marketing- en communicatietools om de advertentiecampagnes van adverteerders te verbeteren. Hiervoor hebben we het afgelopen jaar een kennisnetwerk opgericht. Daarin wordt nauw samengewerkt met experts op gebied van online marketing, social media, SEO en webcasting. Ook organiseren we ‘NRC Media Embassy’ kennissessies over het bereiken van de doelgroep. We geven met deze innovatieve media-aanpak invulling aan onze eerdere belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.”

Polycom® SoundStation® Connect

Toch NFC in Apple iPhone?