in

Eiland shoppen bij Media Markt

Het winkelfestijn ‘Gekkenhuis’ staat weer op punt van beginnen – Media Markt verkoopt vanaf woensdag 28 oktober de meest uiteenlopende producten tegen Media Markt prijzen.

– ‘Gekkenhuis’ van start; vorig jaar 26 duizend bezoekers in eerste uur
– Vaatwastabletten, Ferrari’s, transportfietsen, Green Eggs en caravans te koop tijdens winkelfeest
– ‘Gekkenhuis’ sluit af met groots Top-40 concert in Ahoy

Gekkenhuis is inmiddels een bekend fenomeen en wordt elk jaar populairder. Dit jaar hoopt Media Markt de ruim 600. 000 bezoekers van vorig jaar te overtreffen met een nog breder spectrum aan producten; zelfs onbewoonde eilanden zijn dit jaar in de schappen te vinden.

Vorig jaar zorgden de Uggs die Media Markt voor een bodemprijs aanbood, voor een stormloop in de winkels: met ruim 26.000 bezoekers in het eerste uur brak deze actie alle records. Het aanbieden van populaire, dure producten tegen een Media Markt prijs in een winkel die voor iedereen bereikbaar is, blijkt een succesformule.

Dit jaar verwacht Media Markt veel van de transportfiets van Zyssler (111 euro) en de Big Green Egg (999 euro) barbecue. Ook producten uit het normale assortiment worden extra laag geprijsd. “Welke producten uiteindelijk rijen dikke belangstelling veroorzaken, is elk jaar weer een verrassing,” zegt Barry van Ruiven, directeur Media Markt Nederland.

Ferrari, vaatwasblokjes en Lego-blokjes samen in de schappen
Het spectrum aan producten is dit jaar breder dan ooit. Van vaatwastabletten tot Kip-caravans en van Lego tot een private leaseplan voor de Ferrari California (8.888 euro per maand) of de nieuwe Fiat 500 (222 euro per maand). Ook kun je tijdens Gekkenhuis bij de elektronicaketen terecht voor een 186-delig Mannsberger gereedschapskist voor 69 euro, zonnepanelen van Essent of een jaarabonnement op Voetbal International voor 50 euro. Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het van 28 oktober tot 1 november bij Media Markt in de schappen.

“Het is elk jaar weer een feest om met het hele Media Markt team de gekste producten te bedenken,” zegt Van Ruiven. “Het onbereikbare bereikbaar maken voor onze klanten en winkelen tot een belevenis maken, zijn elk jaar weer belangrijke succesfactoren van Gekkenhuis.”

Dromen van een eigen onbewoond eiland
Wie altijd al droomde van een eigen eiland, kan tijdens Gekkenhuis zijn hart ophalen. Een eiland bij New York of voor de kust van Canada, of een eiland vol palmen en witte stranden in de Caraïben: ze liggen gewoon in de schappen, als een product dat je kunt vasthouden en dat net uit de verpakking komt. Zo kan je voor nog geen elf miljoen euro eigenaar worden van een eiland in de Bahama’s met zeven parelwitte stranden, een hoofdverblijf en verschillende gastverblijven. Om een eigen eiland voor iedereen bereikbaar te maken, maken klanten tijdens Gekkenhuis ook kans om een eiland te winnen.

Concert met Mr. Probz, Sunnery James & Ryan Marciano en Jan Smit
Met een speciaal concert staat ook Ahoy Rotterdam op 12 november in het teken van Gekkenhuis. De ’50 jaar Top-40 nummer 1 hits’ line-up is net zo gevarieerd als de producten in de schappen. Onder andere Jan Smit en André Hazes J., Sunnery James & Ryan Marciano, Edsilia Rombley, Mr. Probz en Rob de Nijs zijn van de partij. Kaarten voor het concert worden tijdens Gekkenhuis in de winkels verkocht voor 22 euro.

Zeg maar dag tegen traditionele grafische kaarten

Samenwerking maakt de producten en voorraad bij lokale winkels vindbaar