in

Frisse wind door de winkelstraat

Een week geleden kwam een persbericht binnen van HP dat zij voor de lancering van hun allernieuwste Ultrabook een tramhalte aan het Leidesplein in Amsterdam tijdelijk hebben omgebouwd tot de kleinste pop-up store van Nederland. Toevallige passanten konden zich in dit mini-winkeltje laten informeren door op locatie aanwezige deskundigen van HP.

Een interessante manier om aandacht te vestigen op de lancering van een nieuw product. Dat de kleine pop-up store heel toevallig schuin tegenover die enorme Apple Store is geplaatst, is het kersje op de taart.

Je ziet die pop-up stores steeds vaker in de Nederlandse winkelstraten. Zo is er verderop in Kalverstraat een pand waar om de zoveel tijd weer even ander bedrijf zijn intrek neemt. De ene keer wordt er een demonstratie gegeven, soms kunnen er prijzen worden gewonnen en vaak kunnen de producten ook echt daadwerkelijk worden gekocht. Het doel is altijd hetzelfde: de consument op een bijzondere manier kennis laten maken met een nieuw product. De pop-up store van HP is inmiddels weer verdwenen, maar de boodschap blijft. Er valt nog genoeg te beleven in de winkelstraat.

Jordi Verdult

Vier Canon producten ontvangen 2012-2013 EISA awards

Batman: Arkham City Armored Edition Wii U