in

GfK Retail Reports Q3 2015

Met GfK Retail Reports heeft u elk kwartaal direct zicht op de actuele ontwikkelingen binnen de grootste non-food markten in de Nederlandse retail.

GfK Retail Reports geeft elk kwartaal, op basis van GfK Point of Sales Retail Tracking, direct zicht op de actuele ontwikkelingen binnen de grootste non-food markten in de Nederlandse retail: Een heldere samenvatting van de harde feiten en een spitse analyse van trends in woord en beeld.

Consumentenelectronica
Het derde kwartaal van 2015 laat een ander beeld zien voor de Consumenten Elektronica markt dan we in het voorgaande kwartaal schetsten. Noteerden we in het tweede kwartaal van 2015 nog een flinke daling van 14,8% ten gevolge van de veel lagere omzetcijfers van Tv-toestellen (door vergelijk met WK voetbal in 2014), het derde kwartaal laat nu een kleine daling zien van 3,9%. De omzet van Q3 komt daarmee uit op 313 miljoen Euro. Wanneer we een vergelijk maken met het tweede kwartaal van dit jaar, dan zien we zelfs een geringe omzetgroei van 1,7%! Lees meer…

IT & Office
Het derde kwartaal staat ieder jaar voor IT, Office en Stationery retailers in het teken van de Back-to-School periode. Deze keer besteden we daar dan ook extra aandacht aan met een speciaal bericht over deze belangrijke periode voor veel fabrikanten en retailers. Lees meer…

Telecom
De positieve ontwikkelingen binnen de telecommarkt blijven zich voortzetten in het derde kwartaal van 2015 met een afzetgroei van 10% in vergelijking met dezelfde periode van het vorige jaar. In de eerste twee kwartalen van 2015 werd er een afzetgroei gerealiseerd van 16%. De segmenten die voornamelijk goed presteren zijn smartphones en de daarbij behorende accessoires. Lees meer…

Bekijk hier alle markten.

Consumenten verwachten een verdubbeling van hun online bestedingen in 2020

Panasonic introduceert nieuwe LF8 en LF80 displays