..
Voor deze studie heeft het consulting bedrijf BCG meer dan 1500 senior managers in verschillende landen en industrietakken gevraagd hun perceptie en intentie van bedrijven op het vlak van innovatie te analyseren. Haier, ‘s werelds meest verkochte huishoudtoestellenmerk*, plaatst innovatie in het hart van zijn strategie en toonde recent zijn toekomstvisie op de prestigieuze IFA en CES beurzen in Berlijn en Las Vegas. Op het vlak van consumentenelektronica innoveert Haier met televisies die met de ogen of gedachten bedienbaar zijn. In de categorie huishoudtoestellen is er een draadloze blender en touch-screen koelkast. Deze technologische hoogstandjes zijn het resultaat van sterke investeringen in R&D.
“Deze plaatsing erkent het sterke engagement voor innovatie van de Haier Group. We investeren 4% van de jaarlijkse omzet in R&D en onze teams verleggen constant de grenzen van innovatie. Ons doel is Haier een vergelijkbaar niveau van excellentie te laten behouden en innovatie en oplossingen aan de consument bieden”, zegt René Aubertin, CEO Haier Europa. Haier heeft momenteel twee Europese R&D centra; één in Neurenberg, Duitsland, dat werd opgericht in 2011 en één in Lyon, Frankrijk, opgericht in 2012. In 2013 wil de Groep dit doel blijven nastreven en zal het producten lanceren die kwaliteit en design combineren.