in

Het Zweedse Doro legt meer focus op Nederlandse markt

De Zweedse fabrikant van innovatieve en gebruiksvriendelijke telefoons voor senioren gaat zich actiever richten op de Nederlandse markt. Met de stijgende vergrijzing is de seniorenmarkt steeds belangrijker geworden. Het gros van de ouderen in ons land zit niet te wachten op technologische hoogstandjes en geeft de voorkeur aan gebruiksgemak. Met slimme, betaalbare en bovenal eenvoudig te gebruiken mobiele telefoons biedt Doro de oplossing. Inmiddels is Doro een globale speler geworden in de markt van senioren- en care-telefonie.

Doro kent zijn oorsprong in Zweden, waar het bedrijf met de introductie van een eenvoudig antwoordapparaat in 1974 de strijd aan ging met de bestaande monopolie op de telecom markt. Als snel volgden diverse andere telecom gerelateerde producten. De opkomst van de mobiele telefoon veranderde de gehele telecom industrie en om onderscheidend te blijven ging Doro zich op een niche markt richten, wat slechts een aantal jaar geleden resulteerde in een sterke focus op de care/senioren markt. Een markt met enorm veel potentieel.

Twee platte 23 inch monitoren van Acer duiken op

Grotere formaten monitoren voor het eerst meest in trek