Bianca Damas, dochter van oprichter Louise Mulder, vindt het na 25 jaar homeshopping tijd om de onderneming over te dragen aan een volgende eigenaar die TelSell.com met nieuw elan verder uitbouwt.
25 jaar teleshopping
Tel Sell maakte begin jaren ’90 furore als eerste Nederlandse thuiswinkelkanaal met het uitzenden van infomercials op televisie voor producten als de pratende vis ‘Boogy Bass’ en de buikspiertrainer ‘Abtronic’. Na jarenlang grote successen te hebben geboekt, brak een turbulente periode aan en focust Tel Sell zich sinds 2014 vooral op het online shoppingkanaal https://www.telsell.com/. Hoewel het succes niet meer zo groot is als in de beginjaren, is Tel Sell nog altijd onlosmakelijk verbonden met thuiswinkelen.
Nostalgie
Tel Sell is een familiebedrijf, dus de verkoop is niet zomaar iets. Louise kijkt met trots terug op de afgelopen decennia: “Ik zal de beginperiode nooit vergeten. Ik dacht dat ‘het Amerikaanse’ in het nuchtere Nederland niet zou werken, maar probeerde het toch. Er kwamen dezelfde dag nog 250 orders binnen en de telefoon stond roodgloeiend.” Later heeft Tel Sell ook Nederlandse producten aan het assortiment toegevoegd, maar het Amerikaanse tintje is altijd gebleven. “De formule werkte gewoon; soms op de lachspier of zelfs op de irritatiespier, maar juist dát maakte dat de spotjes opvielen. Het zou mooi zijn om de volgende eigenaar de naam Tel Sell anno 2017 opnieuw te zien positioneren.“
Reacties
Loading…