in

iDEAL-gebruik opnieuw sterk (24,9%) gestegen

Currence verwacht ook in 2013 aanhoudende groei van aantal iDEAL-betalingen – De online betaalmethode iDEAL heeft ook in 2012 weer records gebroken. Werd in oktober vorig jaar voor het eerst, sinds de introductie in 2005, de grens van 10 miljoen maandelijkse betalingen doorbroken, in heel 2012 werd meer dan 117,2 miljoen1 keer met iDEAL afgerekend. Nog niet eerder is dit aantal betalingen gerealiseerd.

..

Ook met het aantal betalingen in december behaalde iDEAL een nieuw maandrecord. Met ruim 11,7 miljoen transacties was december dan ook de topmaand van 2012. Ten opzichte van 2011 is het aantal iDEAL-betalingen in 2012 met 24,9% gestegen. De totale omzet die met iDEAL is betaald bedroeg het afgelopen jaar ruim 8,8 miljard euro (2011: 6,8 miljard euro). De waarde van een gemiddelde iDEAL-betaling is ten opzichte van 2011 fractioneel gestegen en komt uit op circa € 74,20.

Groei e-commerce en waardering iDEAL van invloed op aantal iDEAL-betalingen
Online kopen wordt steeds meer gewoongoed: Niet alleen meer online kopers, maar ook meer bestellingen per koper en in meer verschillende branches zorgen voor de groei van de e-commercemarkt. Daarnaast bleven consumenten iDEAL in 2012 onverminderd positief waarderen: 55% van de online shoppers prefereert iDEAL boven elke andere betaalwijze2. Deze waardering blijkt ook dit jaar weer uit het onderzoek: Top 100 Onmisbare merken van 2012, die werd samengesteld door het EURIB3 . Uit dit onderzoek blijkt dat van alle financiële merken iDEAL op de eerste plaats staat. Over alle categorieën heen eindigde iDEAL op 9de plaats.

Currence verwacht voor 2013 aanhoudende groei van het aantal iDEAL-betalingen
Ook voor 2013 verwacht Currence dat iDEAL verder zal groeien mede door de verwachte groei van het online shoppen. Een belangrijke impuls in deze is het toenemend gebruik van smartphone en tablet. Hierdoor zijn consumenten voor hun online aankopen niet langer gebonden aan hun eigen locatie en kunnen zij overal en altijd online kopen. Uit de M-Commerce Monitor van Blauw over de eerste helft van 2012 blijkt dat ten opzichte van een jaar geleden het aantal mobiele kopers is verdubbeld (+103%). Naast apps en mobiele software is in 2012 voor het eerst ook regelmatig kleding mobiel gekocht. De voorkeur om met iDEAL te betalen ligt bij mobiel winkelen nog hoger dan bij online winkelen (69% bij mobiel versus 55% gemiddeld). Verwacht wordt dat dit jaar meerdere banken iDEAL mobiel gaan ondersteunen.

In november 2012 is tevens het aantal iDEAL consumentenbanken verder uitgebreid en komt daarmee op tien. Met de komst van Knab kunnen cliënten van deze bank inmiddels met iDEAL hun online aankopen betalen.

Re-Timer lichttherapiebril nieuw wapen tegen winterdepressie en slaapproblemen

Epic Games toont nieuwe “Gears of War: Judgment” video: “The Guts of Gears”