in

Je mobile commerce verbeteren in 10 stappen

Mobiele commerce is de toekomst! Steeds vaker worden er online aankopen gedaan via de mobiele telefoon – Mobiele conversie is nu al van groot belang want het zoeken naar producten, diensten en websites is flink gestegen in populariteit.

De volgende stap is een mobiele commerce strategie. Bedrijven moeten inspelen op de nieuwste trends en zich voorbereiden met innovatieve strategieën en marketing tools, passend bij de te bereiken doelgroep.

Waarom is een mobiele commerce strategie belangrijk?
De jeugd is de toekomst. De jeugd van tegenwoordig is opgegroeid in het tijdperk van internet, computers, telefoon en social media. Smartphonegebruik bij jongeren is dagelijkse kost, er worden al veel online aankopen gedaan en dit aantal aankopen zal alleen maar groeien in de nabije en verre toekomst.

Hoe kan je de huidige mobiele commerce strategie verbeteren?
Zorg voor mobiele conversie en ken je doelgroep. De computer is alweer bijna ouderwets als het aankomt op de nieuwe generaties. Bijna alles wordt tegenwoordig met de smartphone gedaan. Uit een Amerikaans onderzoeksverslag uit 2016 blijkt dat 28% van de millennials nu al liever op de mobiele telefoon shopt dan op de computer en dit percentage zal alleen maar toenemen. Uit ditzelfde onderzoeksverslag blijkt ook dat het slim is om voor een store-finder applicatie te zorgen met een kaart, want volgens de millennials is het gemakkelijk vinden van locaties één van de drie top voordelen van het hebben van een smartphone. En vanwege de 63% van de millennials die aangeven dat games een favoriete feature is van hun smartphone, is het ook slim om game features toe te voegen. Daarnaast geeft 46% aan dat de mogelijkheid om gezondheidsinformatie op te zoeken, een belangrijk voordeel is van het hebben van een smartphone.

Het belang van social media
Sociale media is de beste manier om jongeren en millennials te bereiken. Social media advertising is dus uitermate belangrijk voor de toekomst van elk bedrijf. Wist je dat 82% van de millennials ‘s ochtends binnen één uur na het opstaan al hun smartphone checkt? En dat 73% slaapt met de telefoon naast hun bed? En dat social media (Facebook, Instagram en Twitter) de hoofdbron van nieuws is voor vele millennials? De nieuwe ‘FOMO’ oftewel ‘fear on missing out’ speelt ook een belangrijke rol onder jongeren, vooral onder jongeren tussen de 18 en 22 jaar. Je kunt hier als bedrijf op inspelen met sharing features en app meldingen.

Smartphonegebruik bij jongeren
Hier nog wat opmerkelijke feiten op een rij m.b.t. Smartphonegebruik bij jongeren;

  • 35% van de millennials checkt hun telefoon ten minste twee keer per uur en 20% zegt dit ten minste 10 keer per uur te doen.
  • 43% van de millennials kan niet naar het toilet zonder hun mobiele telefoon.
  • 25% van de millennials is ‘bang om iets te missen’ ten gevolge van hun smartphone gebruik.
  • 55% vindt het delen van hun leven met vrienden en familie het grootste voordeel van het hebben van een smartphone.

Ken je doelgroep
De voorkeuren verschillen per doelgroep. Zo spendeert 40% van de millennials via mobiel winkelen het meeste geld uit aan bloemen, gevolgd door taxi’s en online boekingen. Openbaar vervoer regelen via de mobiele app heeft veruit de grootste voorkeur bij ondernemers en online eten bestellen met de smartphone is het populairste bij middelbare scholieren. Mobiel betalen en internetbankieren is het meest geliefd onder ouders en full-time medewerkers.

Online aankopen via smartphone
Online aankopen doen met de smartphone is de toekomst, maar een obstakel dat nog op de weg ligt is het gevoel van veiligheid. 42% zegt zich onveilig te voelen bij het doen van online aankopen met de mobiele telefoon en alleen 12% heeft een mobiele portemonnee aangeschaft. 25 tot 30 jarigen, de doelgroep die zich het veiligste voelt bij mobiel winkelen, zullen eerder geneigd zijn om een mobiele portemonnee aan te schaffen. Ook zullen ondernemers eerder overstappen op een mobiele portemonnee dan full-time medewerkers. 14% van de ondernemers heeft een mobiele portemonnee aangeschaft tegenover 8% van de full-time medewerkers. Met een overgrote meerderheid die zich nog niet veilig voelt bij mobiel winkelen, is veiligheid prioriteit. Wanneer veiligheid gegarandeerd wordt, zullen meer mensen overstappen naar een mobiele portemonnee.

Begin nu
Concluderend, het is belangrijk om je doelgroep te kennen, om gebruik te maken van social media advertising met de bijbehorende apps en om er voor te zorgen dat klanten zich veilig voelen bij mobiel te winkelen. Mobiele commerce is nog steeds in opkomst, er is dus nog tijd voor groei en verbetering. Begin nu!

Wil je meer weten over mobile commerce en de verebetering hiervan? Bekijk dan hier de infographic.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Monopoly komt naar Nintendo Switch

HP inspireert creativiteit met inking en modern design voor de studenten van vandaag en de reinventors van morgen