in

Koppositie AOC en Philips Monitors

AOC en Philips Monitors zetten gezamenlijke Europese koppositie in groeiend segment 27 inch schermen voort.

· West-Europese monitormarkt groeit nu al zes kwartalen achter elkaar – AOC en Philips Monitors presteren in het derde kwartaal van 2014 zes procent beter dan de concurrentie
· Ondanks uitdagingen in een aantal Oost-Europese markten zetten AOC en Philips Monitors hun succesvolle ontwikkelingen voort en presteren ze nu op de Europese markt al ruim tien kwartalen beter dan de concurrenten
· De afgelopen vijf jaar hebben de twee monitorspecialisten samen hun marktaandeel verdrievoudigd – met als gevolg een leidende positie in Europa

Na een positieve tot stabiele ontwikkeling in de eerste twee kwartalen van 2014 heeft de Europese markt te maken gekregen met een lichte krimp. Sommige markten in Oost-Europese landen blijken nog altijd een uitdaging. Over het algemeen is de Europese markt in 2014 ten opzichte van het afgelopen jaar stabiel.

Ondanks deze uitdagende omstandigheden binnen een aantal markten hebben AOC en MMD, licentiepartner voor Philips Monitors, hun groeistrategie succesvol voortgezet en hun marktaandeel verder zien groeien. AOC en MMD zijn dochtermaatschappijen van TPV, ‘s werelds grootste beeldschermfabrikant.

“We zijn erg tevreden en trots dat onze consequente focus op innovatie en onze klantgerichte aanpak een positief effect hebben op ons marktaandeel”, aldus Roy van Weert, Sales Manager bij AOC en MMD, over de cijfers die worden aangeduid in de meest recente publicatie van marktanalist Context. “Met onze beide merken, AOC en Philips, verzorgen we innovatieve producten en oplossingen die de wensen van klanten vervullen in alle marktsegmenten. Dit leidt in combinatie met met onze verkoop- en marketingstrategie tot successen, welke met deze uitstekende marktaandeelcijfers nog maar eens onderstreept worden”, vult Van Weert aan.

Het succes op de algemene markt gaat samen met een positieve ontwikkeling in het groeiende segment van 27”-monitoren. Ten opzichte van het derde kwartaal van 2013 hebben beide merken hun marktaandeel in het derde kwartaal van 2014 opnieuw vergroot. Het resultaat hiervan is dat Philips en AOC in dit segment gezamenlijk de koppositie bekleden.

“Wij willen altijd door middel van innovatie een drijvende kracht zijn achter de markt, en we willen voorop lopen in de ontwikkelingen. We hebben al heel vroeg geïnvesteerd in het segment van grote schermen en hoge resoluties, die de productiviteit van de gebruiker vergroot. We zien nu dat die vooruitkijkende strategie zich terugverdient”, aldus Roy van Weert.

Marktleider in het 27”-segment in België en Luxemburg
De twee beeldschermspecialisten hebben hun succesvolle ontwikkelingen ook voortgezet op de Belgische en Luxemburgse markt (BeLux). In dit segment hebben AOC en Philips Monitors samen de nummer twee-positie in handen met een marktaandeel van bijna 18 procent. Dit is voor een groot deel te danken aan het succes in het 27”-segment, waarin de twee merken op kwartaal- en op jaarbasis zijn gegroeid. Met een marktaandeel van meer dan 21 procent bekleden AOC en Philips Monitors in dit segment samen de koppositie.

Satellite Click Mini: hoe groot kan klein zijn?

Ruckus Wireless perfectioneert multimedia streaming en Wi-Fi Calling