in

Laatste aflevering van the Making of Risen™ 2: Dark Waters

Deep Silver en Piranha Bytes geven vandaag de laatste aflevering vrij van de zesdelige making-of reeks, die in de afgelopen maanden vrijgegeven zijn.

In dit zesde en laatste deel spreken de ontwikkelaars van Piranha Bytes over de keuzes die gemaakt zijn omtrent de look & feel in Risen 2:
– Ze vertellen ondermeer hoe de game is ontwikkeld: men ontwierp als eerste de gamewereld en dacht na over de redenen waarom de inwoners juist op bepaalde locaties wonen. Dit vormde de basis voor geloofwaardige verhaallijnen en quests.
– Ze laten zien hoe de NPC’s (Non Playable Characters) reageren op keuzes van de speler in dialogen en de manier waarop de 150.000 gesproken woorden de game vormen.
–  Ze leggen uit waarom ze hebben besloten de karakterontwikkeling ten opzichte van de eerste Risen game te veranderen.
–  Tot slot vertellen de ontwikkelaars waarom ze geloven dat een held met een vaste geschiedenis voor een betere en diepere verhaallijn zorgt dan een karakter die vanuit het niets gecreëerd is.

Episode 6

USB-monitor – in alle eenvoud

Darksiders II Collector’S komt naar België en Nederland