in

Maak indruk bij binnenkomst: de kracht van een digitale receptie

De entree van je bedrijf is meer dan alleen een hal of wachtruimte. Het is namelijk het visitekaartje van je organisatie en de plek waar klanten, maar ook leveranciers en sollicitanten hun eerste indruk vormen over jouw bedrijf.

Vaak is deze eerste indruk blijvend. Des te meer reden om te investeren in goede indruk bij binnenkomst. In een tijd waarin flexibiliteit, gastvrijheid en efficiëntie steeds belangrijker worden, kiezen steeds meer bedrijven voor een digitale receptie. Dit is namelijk een slimme en moderne oplossing die zowel professioneel is als het ontvangstproces versneld.

Een moderne uitstraling bij binnenkomst

Met een digitale receptie kun je professionaliteit en moderniteit uitstralen. Er is namelijk geen ouderwets bezoekersboek of een balie die niet bezet is, maar juist een strak vormgegeven aanmeldzuil waar bezoekers zichzelf met een paar klikken kunnen registreren. Hierdoor wordt je entree eigentijds en laat je dus als bedrijf zien dat je met de tijd meegaat. Een ander voordeel van een receptie digitaal is dat het altijd beschikbaar is en nieuwe gasten ten alle tijden dus goed ontvangen worden. Of je nu een druk kantoor hebt of een flexibele werkplek waar medewerkers niet altijd fysiek aanwezig zijn, je weet zeker dat elke bezoeker professioneel en correct wordt ontvangen.

Gastvrije en persoonlijke ontvangst

Een bezwaar dat sommige mensen maken, is dat een digitale receptie afstandelijk is. Dit hoeft echter niet het geval te zijn, integendeel zelfs. Met behulp van een gepersonaliseerde boodschap en een huisstijl-integratie voelt elke bezoeker zich juist direct welkom. Per bezoeker of bedrijf kan er een eigen welkomstbericht worden getoond en worden bezoekers direct geïnformeerd over bijvoorbeeld veiligheidsinstructies. Een ander voordeel van een digitale receptie is dat medewerkers direct een notificatie krijgen zodra hun bezoeker zich heeft aangemeld bij de receptie. Zo hoef je nooit meer te zoeken naar de juiste contactpersoon en kunnen wachttijden tot een minimum beperkt worden.

Efficiënt en veilig georganiseerd

Een digitale receptie zorgt naast uitstraling en gastvrijheid ook voor overzicht en veiligheid.
Bezoekersgegevens worden netjes digitaal opgeslagen, waarmee je eenvoudig voldoet aan AVG-vereisten. Mocht er een noodgeval zijn, dan is meteen duidelijk wie er in het pand aanwezig is. Deze vorm van receptie houdt het ontvangstproces zowel efficiënt als gastvrij. Ook het beheer van parkeerplekken of bezoekersbadge kunnen eenvoudig worden geregeld met een digitale receptie. Het is dus een slimme investering in de uitstraling, veiligheid en gastvrijheid van je organisatie.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Lenovo™ introduceert nieuwe ThinkPad™ mobiele workstations en zakelijke laptops voor de AI-gedreven werkplek