De app is een digitaal naslagwerk voor product-, winkel- en voorraadinformatie waarbij de voordelen van online winkelen worden vertaald naar de winkelvloer. Door betaalmogelijkheden via de app en data-analyse hoeven klanten niet meer in de rij te staan en worden ze bij volgende bezoeken persoonlijker en gerichter geholpen.
Media Markt blijft inzetten op de fysieke winkel waarbij ze het belang van digitalisering onderschrijven. Count3r helpt Media Markt de omnichannel strategie verder te ontwikkelen. “Binnen één jaar willen we alle Nederlandse vestigingen de tablet app van Count3r laten gebruiken en daarmee onze service richting klanten verder optimaliseren. De verwachting is dat ook de vestigingen in Duitsland en de rest van Europa zullen volgen,” aldus Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland.
Count3r, is drie jaar geleden gestart als spin-off van de TU Delft en sinds dit jaar verbonden aan SPACELAB, de wereldwijde accelerator van Media Markt in München. Het bedrijf helpt fysieke winkels te digitaliseren en daarmee de transformatie naar omnichannel te realiseren. Count3r is gevestigd bij Rockstart in Amsterdam.