in

MediaMarkt biedt – als eerste retailer in consumentenelektronica in Nederland – klanten retourtermijn van 100 dagen

MediaMarkt zet weer een stap in transformatie – MediaMarkt Nederland heeft haar algemene voorwaarden vernieuwd. Naar voorwaarden die passen bij de transformatie van de organisatie: ‘Altijd op zoek naar de WOW voor jou’.

Daar hoort bij dat klanten de tijd moeten hebben om te bepalen of hun aankoop echt antwoord geeft op de vraag; of het voldoet aan hun behoefte en de oplossing biedt waar ze naar op zoek waren. En daarom verruimt MediaMarkt Nederland – als eerste retailer in consumentenelektronica – de retourtermijn van 30 naar 100 dagen.

Retourtermijn van 100 dagen

Als eerste retailer in consumentenelektronica in Nederland biedt MediaMarkt haar klanten nu een retourtermijn van 100 dagen. Tom van de Wal, manager klantbeleving: “Natuurlijk hopen we dat de klant blij is met zijn aankoop bij MediaMarkt. Maar mocht dit niet het geval zijn, dan mag hij het product bij ons binnen 100 dagen ruilen of retourneren. Dat kan zowel in onze 50 winkels als online. Geen probleem, service van MediaMarkt. Want wees nou eerlijk, iedereen heeft wel eens gehad dat je pas na langere tijd – bijvoorbeeld omdat je het product dan pas voor het eerst wilt gaan gebruiken – ondervindt dat het toch niet helemaal is wat je zocht. En dan ben je vaak te laat met retourneren. Daar hebben we begrip voor en daarom verruimen we onze retourtermijn naar 100 dagen. Bij MediaMarkt hoef je je dus niet druk te maken, je krijgt ruim de tijd om te kijken of het product is wat je zocht. We ontzorgen graag bij MediaMarkt en dit sluit daar op aan.”

We ontzorgen graag bij MediaMarkt en dit sluit daar op aan.

Weten waar je aan toe bent

De vernieuwde algemene voorwaarden zijn geschreven vanuit het perspectief van de klant. De ‘spelregels’ staan duidelijk uitgelegd en staan beschreven in de vorm van een vraag en antwoord. ‘Plain and simple’. Want klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Uit de voorwaarden blijkt verder dat MediaMarkt haar klanten graag voordelen biedt, zoals gemak
en een blijvende totaaloplossing. Denk bijvoorbeeld ook aan een eigen reparatieservice, waarbij de klant zijn reparatie op ieder moment in het traject kan volgen. Dat is geruststellend en geeft vertrouwen.

Nieuwsgierig naar onze vernieuwde voorwaarden? Klik hier.

Reacties

Reageren
  1. Dit gaat niet werken. Een product 100 dagen gebruiken en dan retourneren. Het product kan dan niet meer terug de winkel in dus gaat retour fabrikant. Daar zal het product vernietigd worden.
    De kosten voor de fabrikant zullen stijgen en dus ook voor de consument.
    Of zijn de voorwaarden voor retourneringen bijzonder hoog (lees: onbeschadigde verpakking/ongebruikte keukenapparaten/niet geregistreerde computers/ongeopende print cartridges etc.
    Ik heb MM van meerdere kanten meegemaakt (werknemer, distributeur, fabrikant en als consument) en zie dat dit een geval ‘laatste strohalm’ is.

  2. mediamarkt pakt ze weer in als nieuw en de volgende klant wordt de dupe. 30 wat je koopt is al 2e hands want al eerder verkocht. Bewijs: regelmatig zitten er in fotocameras nog geheugenkaaartjes, terwijl de doos gewoon verzegeld is !!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

HP breidt printerportfolio uit met HP Smart Tank Plus-serie

Hama: Avinity is klaar voor 8K en HDMI 2.1