De samenwerking met Bringly past bij het streven van MediaMarkt om het eigen proces te verduurzamen. Tevens past dit bij de omnichannel propositie, een digitale transformatie, waarbij zowel de offline als online klantervaring verder wordt geoptimaliseerd.
“Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in onze strategie, de samenwerking met Bringly helpt ons in de BeNeLux om dit te realiseren. Het verminderen van de CO2-uitstoot in de ‘last mile delivery’ is een belangrijke stap en we zijn dan ook verheugd dat we onze klanten nu een fietslevering kunnen aanbieden. Met deze samenwerking kunnen we onze online en offline kanalen nog beter integreren, we verduurzamen de bezorging en verminderen het verkeer in en om steden”, aldus Pieter Odijk, Supply Chain Director, MediaMarkt BeneLux
Het platform van Bringly biedt retailers en webshops in Europa een schaalbare totaaloplossing voor same-day en duurzame bezorging. Door op stedelijk niveau de beschikbare (bezorg)capaciteit van koeriers te optimaliseren worden pakketten snel en duurzaam bezorgd vanuit winkels, dark stores en centrale distributiecentra.
Bringly en MediaMarkt zijn gestart met de bezorgservice in Nederland (49 winkels) en naar verwachting volgt België (24 winkels) later dit jaar.
“We zijn trots op deze samenwerking met MediaMarkt, om zo samen de bezorgervaring te verbeteren en te verduurzamen voor klanten in Europa. MediaMarkt was op zoek naar een betrouwbare, duurzame en snelle bezorgpartner. Met ons duurzame bezorgnetwerk in o.a. Nederland, België en Duitsland kunnen we al hun online bestellingen op een verantwoorde manier bezorgen. Met onze schaalbare technologie spelen we naadloos in op de wensen en behoeften van MediaMarkt en haar klanten.”, aldus directeur Rajiv Laigsingh.
Reacties
Loading…