in

Panasonic toont tablet en andere retailoplossingen op EuroShop 2014

Retailaanbod van Panasonic omvat notebooks, tablets, camera’s en displays.

De gloednieuwe professionele tablet, de Toughpad FZ-M1, is één van de belangrijkste nieuwe producten, die Panasonic laat zien op EuroShop 2014. Euroshop is de grootste retailbeurs van Europa, die van 16 tot 20 februari in Düsseldorf wordt gehouden. De nieuwe Toughpad tablet is de eerste robuuste fanless 7″-tablet met Windows 8.1 Pro en een Intel® CoreTM i5 vProTM-processor van de vierde generatie. Op EuroShop kunnen retailspecialisten voor de eerste keer kennismaken met het volledige portfolio geïntegreerde retailoplossingen van Panasonic. Dat portfolio omvat videoanalysesystemen, mobiele pc’s en tablets, dynamische en interactieve displays en projectoren, de allernieuwste PoS-technologie en complete aircosystemen. De retailoplossingen van Panasonic zijn te zien op stand C25 in hal 7.

Panasonic heeft een uitgebreid portfolio van producten waarmee het electronicaconcern winkelcentra, winkelketens, supermarkten en individuele winkeliers kan helpen hun bedrijfsprocessen te verbeteren en en hun concurrentiepositie te verbeteren. Met een uitgebreid assortiment van speciaal voor de retail ontwikkelde en aangepaste technologieën ondersteunt Panasonic nagenoeg elk onderdeel van de bedrijfsvoering: van het opnemen van bestellingen en het controleren van voorraden tot en met marketing en promotie.

Toughpad tablets
De robuuste Toughbook notebooks en Toughpad tablets van Panasonic zijn ideale tools om werkprocessen te automatiseren. Ze kunnen gebruikt worden voor PoS-ondersteuning, voorraadcontrole en het opnemen en doorgeven van bestellingen. De draagbare Toughbook en Toughpad producten onderscheiden zich door een zeer goede schermleesbaarheid, een uitstekende connectiviteit en duurzaamheid.
In combinatie met een breed portfolio van toepassingen en accessoires kunnen de Toughpad tablets vrijwel alle winkelactiviteiten ondersteunen. Daardoor kunnen retailmedewerkers bijvoorbeeld snel en eenvoudig informatie (zoals prijzen en voorraden) opvragen, zodat ze de klant sneller kunnen helpen. Dankzij de koppeling van de Toughpad-tablets met back-office toepassingen voor verkoop, PoS, voorraadbeheer en personeelsplanning kunnen retailers hun personeel veel efficiënter inzetten.

De nieuwe 7″-Toughpad met Windows 8.1 Pro, de FZ-M1, heeft een zeer helder scherm met een brede kijkhoek en een robuust design, zodat hij in de meest uiteenlopende omgevingen kan worden gebruikt. Voor de voorraadcontrole kan een barcodescanner worden geïntegreerd. Bovendien is de FZ-M1 erg licht en robuust, en is hij compatibel met 4G/LTE, Bluetooth® v4.0 en draadloze LAN-netwerken.

Displays
De interactieve intelligente digitale display-oplossingen van Panasonic trekken de aandacht van de klanten zodra ze binnenkomen en houden die aandacht vast tot het moment van de aankoop. Op EuroShop 2014 kunnen bezoekers zelf zien hoe de Panasonic videowalls en levensgrote HD-schermen voor intensief gebruik de klantenervaring verbeteren en de verkoop stimuleren.

Retailers kunnen op de beurs ook de PoS-oplossingen van Panasonic bekijken, die zijn ontwikkeld om retailbedrijven efficiënter te laten werken. Met hun uiterst duurzame design garanderen de werkstations een lange levensduur met een maximale bedrijfstijd en minimaal onderhoud. De PoS-werkstations kunnen samenwerken met oplossingen voor videotoezicht, business intelligence en digitale displays voor een nog hogere productiviteit.

Intelligente beveiligingscamera’s
Daarnaast kunnen retailers op de Panasonic-stand zien, dat de beveiligingscamera’s van Panasonic heel wat meer te bieden hebben dan alleen maar veiligheidstoezicht. Met behulp van business intelligence-software kunnen ze bijvoorbeeld helpen bij de bepaling van de beste openingstijden en de efficiency van het personeel verbeteren. De beveiligingscamera’s van Panasonic kunnen eveneens helpen bij het tellen van klanten, het analyseren van de tijd die ze in de winkel besteden en het optimaliseren van de klantendoorstroming. De digitale display-oplossingen van Panasonic kunnen ook worden gekoppeld aan geslachts- en gezichtsherkenning om automatisch gerichte aanbiedingen te laten zien. Dankzij koppeling aan communicatie-oplossingen kunnen ze een alarm laten afgaan wanneer er een inbreker wordt gedetecteerd.

Panasonic is te vinden op stand C25 in hal 7 van EuroShop 2014. Voor meer informatie over de Panasonic-oplossingen voor retail kunt u hier terecht.

BenQ S-serie – flexibele projectoren voor de professional

Copaco benoemd tot officiele distributeur Unitech Europe