Samsung sloot een samenwerking met de Britse telecomretailer om een grotere zichtbaarheid in de Europese winkelstraten te creëren. In eerste instantie komen er vijf tot tien Samsung Stores, geeft Van Dam aan. “We hebben het voordeel dat de winkelstraten te maken hebben met leegstand; ook op A1-locaties waar Samsung graag wil zitten.”
In welke steden de winkels openen, kan de ceo nog niet zeggen. Wel laat hij weten dat de winkels van Phone House die worden omgebouwd tot Samsung Stores locaties zijn waar Phone House op een andere plek beter uit de verf komt. “Het is namelijk niet zo dat we door onze samenwerking gaan snijden in ons bestaande winkelbestand.”
Niet iedereen in de telecombranche begrijpt volgens Van Dam de stap om een merkfabrikant te helpen om te gaan retailen. Voor Carphone Warehouse is het echter gebruikelijk om grenzeloos te opereren, geeft hij aan. “In Duitsland runnen we bijvoorbeeld ook netwerkwinkels en in Phone House zijn providers als Vodafone en T-Mobile belangrijke partners voor ons winkelconcept, maar desondanks ook onze concurrenten in de winkelstraat.”
Van Dam gaat in RetailTrends 3 dieper in op het idee achter de samenwerkingsverbanden met andere retailers en fabrikanten. Zo sloot Phone House eerder al overeenkomsten met Makro en Media Markt/Saturn. Verder vertelt de ceo over de grote rol van medewerkers als ‘geheime saus’. Het maartnummer van RetailTrends verschijnt samen met EtailTrends 2 aan het eind van deze week. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.
Bron : RetailTrends