in

PostNL Extra@Home wint Thuiswinkel Best Practice Award 2014

PostNL heeft de Thuiswinkel Best Practice Award 2014 gewonnen. De jury beoordeelde de inzending Extra@Home als de beste stimulans voor de wereld van e-commerce. De prijs is gisteren, 16 januari, uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsreceptie van Thuiswinkel.org.

Dit jaar waren Dynalogic, PostNL en Ve Interactive als toeleveranciers voor de e-commerce sector in Nederland genomineerd voor de Thuiswinkel Best Practice Award 2014. De genomineerden hadden de volgende cases ingediend:

Case Dynalogic: Safe & Secure
Safe & Secure is een verzameling van diensten en bijbehorende processen met als doel opdrachtgevers en ontvangers een uiterst veilig, betrouwbaar en gecertificeerd logistiek e-commerce platform aan te kunnen bieden. Met Safe & Secure kunnen bedrijven die om (logistieke) veiligheidsredenen niet online kunnen gaan toch gebruik maken van het web en zo e-commerce activiteiten exploiteren. De klanten van de bedrijven ontvangen hun bestelling door Safe & Secure op een veilige en betrouwbare manier.

Case PostNL: PostNL Extra@Home: ‘Meer dan bezorgen!’
PostNL heeft een nieuwe oplossing ontwikkeld om te voorzien in de behoefte van consumenten en (web)winkels op het gebied van andersoortige distributie-oplossingen voor zaken als meubels, fietsen en witgoed. Deze oplossing heet PostNL Extra@Home. PostNL heeft in 2013 haar product Extra@Home omgevormd tot een flexibele en daardoor zeer consumentvriendelijke, klantgerichte bezorgdienst voor allerlei grote consumentgoederen. Met de dienst heeft PostNL een volledig nieuwe online markt helpen ontsluiten die voor 2013 nog niet in deze mate bestond. De ontwikkelingen in communicatie, installatie, montage en keuzevrijheid in diensten van Extra@Home maken bezorgen bij de consument helemaal tot een feest!

Case Ve Interactive: 100% adressering van de winkelwagenverlating
Winkelwagenverlating is een bekend probleem in e-commerceland: gemiddeld haakt 67% van de bezoekers af wanneer zij al in het bestelproces zijn. Om dit tegen te gaan, heeft Ve Interactive twee oplossingen ontwikkeld: een remarketing e-mail (VeContact) en een onsite-chat die geactiveerd wordt wanneer de bestelling vroegtijdig wordt afgebroken (VeChat). Dit is een totaaloplossing om 100% van de winkelwagenverlaters te kunnen adresseren. Hierdoor genereren webshophouders direct hogere conversies. Door de verzamelde feedback via de e-mail en chat kunnen webshops bovendien de website verbeteren naar de wensen van de klanten. Op deze manier zijn de technologieën ook een verlenging van de klantenservice, waar de klant van de gebruiker van kan profiteren.

PostNL Extra@Home wint de Best Practice Award 2014
De vakjury, bestaande uit vakspecialisten uit de webwinkelbranche, koos voor PostNL Extra@Home omdat PostNL met deze case zowel nationale als lokale retailers online en offline bedient. “We waren zeer gecharmeerd van alle inzendingen”, aldus juryvoorzitter Hedwig Wassing. “Het is mooi om te zien hoe een groot bedrijf als PostNL met een traditionele historie een creatieve draai maakt en daarmee multichannel oplossingen toevoegt voor zowel grote als kleine bedrijven.”

Carlos Mendes Aguiar, directeur Retail & E-Commerce Services van PostNL, nam de award dankbaar in ontvangst: “Een mooie beloning voor ons team. Wij zetten ons elke dag in om de e-commerce markt verder te ontwikkelen en te stimuleren. Deze award geeft ons vertrouwen om nog meer in te zetten op innovatieve, klantgerichte oplossingen.”

De winnaar PostNL Extra@Home mag een jaar lang de titel ‘Thuiswinkel Best Practice 2014’ voeren.

De vakjuryleden van de Best Practice Award 2014:

– Hedwig Wassing (voorzitter), Advisor to the Board bij @Leisure Group en Owner van Annacom BV;
– Marieke Verdonk, hoofdredacteur Twinkle;
– Noor de Bruijn, directeur marketing & ecommerce MS mode;
– Joachim de Boer, directeur DeOnlineDrogist.nl;
– Eva Koppers, E-commerce Manager Miss Etam en Promiss;
– Pieter Saman, Marketing en Multichannel Director Bever.

Consument eist maatwerk van retailer

10 taboes bij thuiswerken