in

Retailers hebben behoefte om beter in te spelen op ‘connected’ consument

Onderzoek | ruim helft retailers wil in de komende jaren een Unified Commerce Platform implementeren

Binnen enkele jaren wil ruim de helft van de retailers over een platform beschikken waarop alle commerce-kanalen worden gecombineerd, een zogeheten Unified Commerce Platform (UCP). Dat blijkt uit onderzoek van de National Retail Foundation (NRF), Ecommerce Europe en Ecommerce Foundation in samenwerking met Demandware. Van de driehonderd ondervraagde retail- en IT-managers in de VS, Europa en Australië geeft ruim de helft (53%) aan dat ze van plan zijn in de komende jaren een UCP te gaan implementeren. Binnen nu en tien jaar wil 86 procent een dergelijk platform hebben.

Andere resultaten uit het onderzoek:
– Ruim twee derde van de ondervraagden geeft aan dat een UCP de marges, merkwaarde en omzet gaat verhogen
– Ruim de helft (52%) van de respondenten voorspelt een verbetering in het beheer van goederen, zoals het inventariseren van de voorraad en retourzendingen
– 38 procent denkt significante verbeteringen te realiseren op het gebied van bestellingen, promotionele activiteiten en conversie
– Bijna de helft (45%) van de retailers verwacht beter in te kunnen spelen op vragen uit de markt

Winkelgedrag van consumenten is de afgelopen jaren enorm veranderd. Gecentraliseerde technologieën die diverse aspecten in het aankoopgedrag – zoals verkooppunten, e-commerce, callcenters en mobiele connectie – omvatten, worden nu geïmplementeerd door retailers via een Unified Commerce Platform. Binnen dit platform kunnen alle elementen geconsolideerd worden, die voorheen verspreid over meerdere platforms werden opgeslagen.

Samsung onthult Galaxy S6 en Galaxy S6 edge in Nederland

Support op Windows Server 2003 stopt over exact drie maanden