in

Selectie ING Retail Jaarprijs van start

Vanaf vandaag kunnen winkelketens én zelfstandige winkeliers meedingen naar de  hoofd- en deelprijzen van de ING Retail Jaarprijs. Net als in voorgaande jaren zal er de komende maanden weer flink door retailers worden gestreden om de gunst van de verschillende jury’s en het publiek.  De winnaars worden bekendgemaakt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala op 9 november 2011.

Vakjuryprijzen (hoofdprijzen)
In deze categorie worden jaarlijks twee hoofdprijzen uitgereikt:
Vakjuryprijs Beste Winkelketen en Vakjuryprijs Beste Zelfstandige
Winkel. Een deskundige en onafhankelijke jury beoordeelt de kandidaten
op onderdelen waarop een winkel(keten) zich kan onderscheiden van de
concurrentie, zoals het gevoerde strategische beleid, de
vernieuwingswaarde, klanttevredenheid en winstgevendheid. In 2010 won de
Bijenkorf de prijs voor de Beste Winkelketen en Van Tilburg Mode &
Sport in Nistelrode de prijs voor de Beste Zelfstandige Winkel.
Inschrijven kan van 1 april tot en met 17 juni 2011 op
www.retailjaarprijs.com.

Publieksprijzen (hoofdprijzen)

In deze categorie worden jaarlijks ook twee hoofdprijzen namens het
publiek uitgereikt: Publieksprijs Beste Winkelketen en Publieksprijs
Beste Zelfstandige Winkel. Aan de basis staat een van de grootste
Shopperonderzoeken van Nederland. Het publiek beoordeelt de winkels
online op een aantal aspecten, waaronder Assortiment,
Prijs-kwaliteitsverhouding, Service en Deskundig personeel. In 2010 won
Paradigit de Publieksprijs Beste Winkelketen met een gemiddeld
rapportcijfer van 8,18. Sybilla Buisman Optiek in Boxtel ging er met een
gemiddeld rapportcijfer van 8,44 met de Publieksprijs Beste
Zelfstandige Winkel vandoor. Zelfstandige winkeliers kunnen zich vanaf 1
april inschrijven op www.bestezelfstandigewinkel.nl. Het
publieksonderzoek naar de Beste Winkelketen op www.bestewinkelketen.nl
start op 2 mei. Winkelketens hoeven zich niet in te schrijven, maar
dingen automatisch mee naar de prijs als ze door de consument genoemd
worden als favoriete winkelketen. Om zoveel mogelijk beoordelingen te
krijgen van hun klanten, kunnen zowel zelfstandige winkeliers als
winkelketens gebruikmaken van een promotiepakket bestaande uit flyers,
posters en banners – te bestellen via de website van de betreffende
prijs.

Publiciteit en betrokkenheid verzekerd
Winkelformules die meedoen, profiteren van de publiciteit die gepaard
gaat met de verkiezing. Mede dankzij mediapartners als De Telegraaf,
Radio 538 en RetailTrends en de grootschalige aandacht in overige
landelijke, lokale en vakbladen is die publiciteit gegarandeerd. Ook
social media, de sterk vernieuwde website van de ING Retail Jaarprijs en
de samenwerking tussen de verschillende partners en de Retail Jaarprijs
zullen het komende verkiezingsjaar een belangrijke rol gaan spelen bij
deze publiciteit. In de praktijk blijkt dat deelname veel enthousiasme
losmaakt onder het personeel en het zich erg betrokken voelt bij de
verkiezing. Goed voor de motivatie en prestatiedrang. Ook blijken
klanten meer betrokken te zijn.

Meer info.

Barry vd Dong countrymanager bij Norman

NEDIS Lanceert König Electronic website