in

Startup Qlever helpt retailers via unieke klantprofielen

Winkel en assortiment op mobiel bij relevante (potentiele) klanten – Klantprofielenspecialist Qlever koppelt offline en online klantprofielen tot een ID en verrijkt deze met relevante informatie.

Retailers hebben hiermee niet alleen inzicht in hun klanten, maar kunnen ook meteen hun winkel en assortiment ook onder de aandacht brengen van potentiële klanten. “Door het slim matchen van producten van retailers met passende klantprofielen, kunnen zij daadwerkelijk relevante aanbiedingen doen,” licht oprichter Orpheo Bena toe.

Kansen optimaliseren en nieuwe klanten aantrekken
Qlever biedt retailers gemak door grote hoeveelheden data (big data) te vertalen naar bruikbare inzichten en direct uitvoerbare acties. Zo worden retailers geholpen huidige klanten (fysieke winkels en webshops) in kaart te brengen door klantprofielen te maken op basis van kassagegevens-analyse tot drie jaar terug. Door real-time data en onderzoek krijgen retailers via een begrijpelijk dashboard inzicht in hun klanten en verkopen. En kunnen zij eenvoudig, met een druk op de knop, een bepaald item uit hun voorraad voor het voetlicht brengen bij een selecte groep uit hun klantenbestand. Consumenten ontvangen de aanbieding via de Qlever app of via de mail. “Wij hanteren algoritmes die op zoek gaan naar verbanden in plaats van te kijken naar bijvoorbeeld clicks. Hierdoor is de kans van slagen voor retailers het grootst.” Qlever stelt ook relevant assortiment voor aan potentiële klanten. De klantprofielen van Qlever worden verrijkt met externe, relevante data en zijn hierdoor uniek.

De Qlever app, waarmee consumenten op basis van één ID off- en online winkelen, maakt fysieke klantenkaarten, zorgpassen, papieren bonnetjes en garantiebewijzen overbodig. De Qlever app voor iOS en Android is gratis te downloaden.

Teufel en Raumfeld dit jaar voor het eerst op de IFA

On the Go opladen