Het platform wordt onder andere ingezet voor het oproepen van bedrijfshulpverlening (BHV), een interventieteam, storingsmonteurs en sneeuwdiensten.
Een module die vaak ingezet wordt binnen gemeenten is de automatische aanwezigheidsregistratie. Via de app wordt de aanwezigheid van medewerkers geregistreerd. Op deze manier kunnen bij een calamiteit de op dat moment aanwezige medewerkers opgeroepen worden, die meteen kunnen helpen. Bij onderbezetting van bijvoorbeeld de gemeentelijke BHV, waarschuwt MultiBel automatisch het hoofd BHV of de meldkamer.
Geen extra hardware
Andere veelgebruikte modules zijn de communicatiemodule en bescherming van alleenwerkers. “Door het inzetten van de portofoonapp en de bluetooth noodknop kun je naast de pieper ook vaarwel zeggen tegen de traditionele portofoon en het extra apparaat voor de beveiliging van personen. We merken dat steeds meer gemeenten behoefte hebben aan één platform waarbij meerdere toepassingen op het gebied van veiligheid gecombineerd worden”, aldus Maurits Knopjes, directeur van MultiBel.
Grotere opkomst BHV’ers
De reacties zijn positief. Anja van Egmond, gemeente Schagen: “Wij wilden heel graag een systeem waarmee wij via mobiele telefoons konden oproepen. Vanaf december 2017 zijn alle medewerkers van de gemeente uitgerust met een mobiele telefoon. Door hier gebruik van te maken, is de opkomst van BHV’ers of het Alarmteam bij een calamiteit groter, waardoor sneller gehandeld kan worden.”
Reacties
Loading…