Het boek biedt een praktische handleiding voor de ruim 70.000 webwinkeliers in Nederland.
Steeds meer mensen beginnen een webwinkel. Alleen al het afgelopen jaar is het aantal webwinkels in Nederland gestegen van 45.000 naar 59.000 begin 2014. Inmiddels is het aantal webwinkels de 70.000 gepasseerd. Met deze explosieve groei ontstaat een gebrek aan kennis. Eén op de drie webwinkels heeft nog nooit winst geboekt en 50% van de mensen die een webwinkel runnen verdient hiermee geen modaal inkomen.
Succes met e-commerce voorziet in de behoefte aan meer beschikbaarheid van kennis op het gebied van online marketing. Het boek is erop gericht om ondernemers te helpen met het bereiken van een hoger rendement uit hun online activiteiten. Centraal hierbij staat het minder uitgeven aan online marketing en meer verdienen aan elke wel uitgegeven marketing euro.
In elk hoofdstuk wordt één specifiek onderwerp onder de loep genomen. De basisbegrippen worden uitgelegd en de lezer krijgt handvaten om direct zelf aan de slag te gaan. De onderwerp zijn: zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine adverteren, contentmarketing, web analytics, sociale media marketing, videomarketing, e-mailmarketing, affiliate marketing, mobile marketing en webinars.
Het boek is een initiatief van De Groot Online Consultancy en is geschreven door Marjolein Bongers, Isua Botman, Ted Daamen, Laszlo Graven, Marc de Groot, Michael Linthorst, Robert Mares, Christian Slagter en Rick de Vlieger met een voorwoord van René C.W. Boender. Succes met e-commerce ligt vanaf vandaag in de boekhandel.