in

Teufel Audio opent eerste flagship store

Unieke Teufel- en Raumfeld sound in diverse demonstratieruimtes te ervaren.

Teufel Audio, audiospecialist en fabrikant uit Berlijn, opent vandaag – vrijdag 9 mei – de deuren van haar eerste flagship store. De flagship store bevindt zich in het stadsdeel Charlottenburg in Berlijn, in het nieuwe heropende BIKINI BERLIN gebouw. Het gebouw bevindt zich aan de Budapester Strasse, vlakbij de Kurfürstendamm; de bekende shopping boulevard in Berlijn. De flagship store beschikt over twee verdiepingen met een totale oppervlakte van ca. 600 m². Hier presenteert Teufel zijn productportfolio, uiteenlopend van stereospeakers tot home cinema systemen met THX certificaat. Vanzelfsprekend is ook het multiroom streaming systeem van Raumfeld in de showroom te ervaren. Teufel Audio gaat zelf ook kantoor houden in het pand en beschikt daarbij tevens over een bioscoop waar regelmatig diverse demonstraties en presentaties plaats zullen vinden. De producten van de online HiFi-specialist kunnen in de flagship store ook direct aangeschaft worden.

“Klanten en fans van Teufel staan bij ons in het middelpunt”, legt directeur Edgar van Velzen uit bij de opening van de eerste flagship store. “De flagship store biedt nieuwe mogelijkheden om met onze klanten in contact te komen, het is een nieuwe mijlpaal in de meer dan dertig jaar geschiedenis van Teufel in Berlijn.”

Goede geluidservaring op een historische plek
In de kelder van de flagship store – de voormalige Berlijnse cult nachtclub Linientreu – zijn twee homecinema-demonstratieruimtes, een stereo-luisterruimte en een demonstratieruimte voor multimedia- en gaming speakers gesitueerd, zodat de bezoekers alle facetten van wat Teufel Audio zo uniek maakt kan ervaren. Tevens vind je daar waar eens David Bowie en Nick Cave in Club Linientreu stamgast waren, nu een klein podium waar Teufel diverse evenementen zal plannen.

“Muziek luisteren is iets emotioneels”, voegt Edgar van Velzen toe. “We willen niet alleen onze speakers laten zien, we willen vooral dat goede muziek voor vreugde en genot zorgt, omdat wij geloven dat muziek meer is dan een goede sound. De ervaring staat centraal, de gevoelens die de muziek overbrengt en de herinneringen die worden opgeroepen. Voor deze ervaring biedt de flagship store de ideale kaders.”

ZyXEL biedt next generation firewall voor mkb

Moederdag zorgt voor drukte in winkelstraat