in ,

DigiFocus: TP-Link onthult nieuwe merkidentiteit tijdens 20-jarige jubileum

Nieuwe bedrijfsidentiteit stelt connected lifestyle van consumenten centraal – TP-Link onthult tijdens zijn 20-jarige jubileum, de vernieuwing van het merk.

Deze aanpassing volgt op de ontwikkeling die het bedrijf heeft doorgemaakt. Tijdens twintig jaar leiderschap in de netwerkbranche, heeft TP-Link zijn productportfolio sterk ontwikkeld. Naast draadloze technologieën bestaat het productportfolio inmiddels ook uit producten in de categorieën smart home en smart accessoires. TP-Link speelt hiermee in op de connected lifestyle van de hedendaagse consument. Het vernieuwde merk weerspiegelt deze evolutie van het bedrijf met een nieuwe visuele weergave.

Reliably Smart
De nieuwe bedrijfsstrategie is vertaald in een nieuwe visuele weergave en nieuwe bedrijfsidentiteit. De nieuwe slogan, “Reliably Smart”, komt deels voort uit de vorige slogan (‘The reliable choice’) en benadrukt de ontwikkeling die TP-Link heeft doorgemaakt in smart producten. Het nieuwe bedrijfslogo bestaat uit een pijl, gericht naar het midden, dat de toewijding van het bedrijf benadrukt voor de consument die centraal staat.

Nieuwe verpakkingen, verbeterde productweergave
De nieuwe spelling van het merk is ‘TP-Link’ in plaats van ‘TP-LINK’ en past bij de benaderbare uitstraling van het merk. Het bedrijf onthult tevens nieuwe verpakkingen die consumenten in het aankoopproces ondersteunen. Verder is de website vernieuwd voor een verbeterde productweergave. Tot slot is de kleurstelling geüpdatet en geeft deze kleur een energiekere uitstraling, in lijn met de nieuwe toon van het bedrijf.

“De afgelopen twintig jaar heeft het R&D van TP-Link zich continue ontwikkeld om in de behoeften van tientallen miljoenen klanten te kunnen voorzien. Deze verandering zorgt ervoor dat we nog beter in de behoeften van de connected lifestyle van de hedendaagse consumenten kunnen voorzien”, zegt Jeffrey Chao, oprichter en president van TP-Link. “Aangezien ons productportfolio blijft groeien, is het tijd om een nieuwe weg in te slaan. We kijken er dan ook naar uit om in de komende maanden het nieuwe TP-Link te laten zien en onze klanten nog meer innovatieve producten en betere ervaringen te bieden.”

Vanaf vandaag is de nieuwe merkidentiteit zichtbaar op TP-Link’s website en social media-kanalen. Ook op de productverpakkingen en in de winkels wordt de nieuwe merkidentiteit komend jaar zichtbaar. De nieuwste producten van het bedrijf, zoals de Talon AD7200 – ’s werelds eerste multi-band router met 802.11ad technologie – zijn een eerste uiting van de veranderingen. Het nieuwe merk zal voor het eerst visueel getoond worden op IFA (Hal 17, Stand 111) in Berlijn, van 31 augustus tot en met 7 september 2016. June Hong, Marketing Director bij TP-Link, is op IFA aanwezig om meer te vertellen over TP-Link’s nieuwe merkidentiteit.

Meer informatie over de nieuwe merkidentiteit van TP-Link is hier te vinden.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Moto E en Moto G Play

KontrolFreek bundelt krachten met Bigben Interactive voor uitbreiding naar de Benelux