Daarmee is bol.com de eerste online winkel die zo’n groot en divers assortiment – van tandpasta tot televisie – gratis laat bezorgen in Nederland en België. Deze service wordt beschikbaar voor alle klanten die Select afnemen, de voordeelbundel van bol.com. Dankzij Select profiteerden trouwe klanten al van bezorging zonder verzendkosten voor de duizenden meest bestelde artikelen onder de 20 euro. Bol.com breidt deze service nu uit naar het hele assortiment en houdt daarbij vast aan het huidige Select-jaartarief van € 9,99. Uit klantonderzoek van bol.com blijkt dat met het wegvallen van verzendkosten de drempel om ook onder de 20 euro online te bestellen, wordt weggenomen. De verwachting is dat deze ontwikkeling het online winkelen verder zal stimuleren.
“Bij bol.com willen we retail blijven transformeren. Dat doen we door online winkelen toegankelijker, makkelijker en daarmee dus ook leuker te maken.”
Naast een bezorging zonder verzendkosten bij alle reguliere bestellingen betalen Select-klanten ook geen kosten voor de extra bezorgopties Avondbezorging, Zondagbezorging en bezorging binnen een paar uur na bestelling (Vandaag Bezorgd/Vandaag Ophalen). Deze bezorgopties zijn beschikbaar voor het assortiment dat bol.com zelf op voorraad houdt in Waalwijk. Dit zijn de ruim 350.000 meest bestelde artikelen die in de winkel te herkennen zijn aan het Select-label.
Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com: “Bij bol.com willen we retail blijven transformeren. Dat doen we door online winkelen toegankelijker, makkelijker en daarmee dus ook leuker te maken. Het weghalen van de verzendkosten-drempel – ook voor de kleinste bestellingen – in combinatie met de allersnelste levering op een moment dat je zelf kiest, is daar een goed voorbeeld van. De lage prijs van €9,99 voor verzending het hele jaar door kunnen we bieden door een eigen financiële investering. Hierdoor laten we e-commerce nog verder groeien. En dat zien we nu al terug; het gemiddeld aantal bestellingen bij Select-klanten neemt toe en zij kiezen tot zes keer vaker voor onze extra bezorgopties.”
Nieuwe exclusieve service voor Select-klanten: Retour Ophalen
Voor Nederlandse klanten die Select afnemen, biedt bol.com vanaf vandaag een nieuwe exclusieve service aan: Retour Ophalen. Ook voor deze service hoeft niet extra betaald te worden. Pakketjes retourneren wordt regelmatig ervaren als ‘gedoe’ en tijdrovend. Met Retour Ophalen biedt bol.com uitkomst. Klanten hoeven namelijk de deur niet meer uit om een pakket terug te sturen, want bol.com-partner PostNL gaat retouren van maandag tot en met vrijdag aan huis ophalen. De klant kan zelf kiezen uit verschillende ophaalmomenten met een tijdvak van twee uur; tussen 08.00 uur en 12.00 uur en tussen 15.00 uur en 21.00 uur. Retouren die tot 12.00 uur worden aangemeld, kunnen dezelfde middag nog worden opgehaald.
De busjes van PostNL rijden al rond om bestellingen te bezorgen en worden zo efficiënt mogelijk tussendoor langs retouradressen gestuurd. Daardoor is extra vervoer vanuit PostNL of de klant niet nodig. Retour Ophalen is beschikbaar voor de ruim 4 miljoen artikelen die bol.com zelf via PostNL verstuurt. Deze service ging eerder dit jaar al van start als pilot in Amsterdam en wordt nu dus definitief uitgebreid naar heel Nederland.
Naast het makkelijker en duurzamer maken van retourneren, doet bol.com er ook alles aan om onnodig retourneren te voorkomen. Dit gebeurt onder andere door productinformatie in de winkel te verbeteren met behulp van klantreacties en door klanten nog beter te begeleiden bij een aankoop door bijvoorbeeld maattabellen en extra beeldmateriaal te tonen. Bol.com wil hiermee het retourpercentage, dat enkele procenten bedraagt, zo laag mogelijk houden.
Meer informatie over de Select-voordeelbundel is te vinden via de website.
Reacties
Loading…