Dankzij de samenwerking met Deliveroo kunnen klanten zelf aangeven waar en wanneer zijhun nieuwe iPhone bezorgd willen hebben. De Vodafonewinkels in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Haarlem bieden deze service aan.
Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt bij Vodafone Nederland: “Dit jaar pakken we het met de introductie van de nieuwe iPhone heel anders aan. Gezien de opmars van de vele on demand diensten, was het voor ons niet meer dan logisch om klanten zelf te laten bepalen waar én wanneer zij de nieuwe iPhone willen ontvangen. In samenwerking met bezorgdienst Deliveroo zijn we een pilot gestart om dit te realiseren.”
Elke introductie van een nieuwe iPhone gaat gepaard met lange wachtrijen. Om deze wachtrij te omzeilen, bieden Vodafone en Deliveroo de on demand bezorgdienst. Deliveroo – de bezorgservice van lokale favoriete restaurants – gaat vrijdag 16 september de nieuwe iPhones op spierkracht bezorgen. De smartphones worden in combinatie met een versgebakken appeltaart bezorgd. De klant kan op de dag van levering in de Deliveroo app de bezorging op de voet volgen. Bestaande Vodafoneklanten die de nieuwe iPhone 7 voor 15 september 12.00 uur in een van de geselecteerde Vodafonewinkels hebben besteld, krijgen deze service aangeboden.
Na deze pilot gaan Vodafone en Deliveroo bekijken of er vaker producten op deze manier bezorgd kunnen worden.