in

Voordeel sparen tijdens het winkelen met MyOrder Cashback

MyOrder, de oplossing voor mobiel bestellen en betalen, introduceert een nieuwe functionaliteit in de app – MyOrder Cashback.

Hiermee worden consumenten en retailers direct met elkaar verbonden. Zodra de consument incheckt in de winkel en dus laat weten binnen te zijn, kan deze voordeelcoupons opslaan en verzilveren. In eerste instantie rekent de klant het volledige aankoopbedrag af. De korting wordt direct door middel van ‘cashback’ teruggestort in de digitale portemonnee, de MyOrder-app. Bij een volgend bezoek kan dit bedrag dan weer ingezet worden om te betalen. In de Leidse binnenstad, waar begin september Mobiel Betalen in Leiden van start is gegaan, bieden 25 zakelijke klanten van Rabobank deze dienst aan.

MyOrder meent dat mobiel betalen pas echt groot zal worden als het de consument én retailer toegevoegde waarde oplevert. Voor retailers ontwikkelde het bedrijf dan ook een technische uitkomst: de app SideKick die aangeboden wordt op de iPad. Dit systeem dient als tweede scherm naast het huidige kassasysteem. SideKick ondersteunt het personeel in de winkel om het koopgedrag van klanten beter te leren kennen. Zo is het mogelijk om te zien wie zich in de winkel bevindt en van welke aanbiedingen de consument gebruik heeft gemaakt. Voor de winkelende klant heeft dit als voordeel dat hij op basis van zijn koophistorie via MyOrder Cashback aantrekkelijke, persoonlijk relevante voordeelcoupons kan downloaden van zijn favoriete winkels. Het afrekenen kan plaatsvinden via pin, contant of mobiel(NFC).

In Leiden bieden onder andere Simon Lévelt, Sunday’s en Petterson de MyOrder-dienst aan. Ook Cora Onderwater van Watertuin Bloemenboot in Leiden is enthousiast: “Mijn winkel zit op weg naar het station en klanten hebben altijd haast. Nu kunnen ze thuis of in de trein hun bestelling al plaatsen en afrekenen, waarna ze enkel binnen hoeven te lopen om het af te halen. Door de Cashback-functie kan ik daarnaast bijvoorbeeld een coupon aanmaken voor korting op bossen zonnebloemen, waarna ze het kortingsbedrag in hun MyOrder-wallet teruggestort krijgen. Deze mogelijkheid van op afstand betalen en persoonlijke kortingen bieden vind ik geweldig.”

“Om een nieuwe technologie te laten slagen moet het mes aan twee kanten snijden: voor alle deelnemende partijen moet de toegevoegde waarde duidelijk zijn,” meent Thomas Brinkman, oprichter van MyOrder. “Winkeliers die kunnen voorkomen dat klanten in de rij moeten staan, eenvoudig korting bieden en de wildgroei aan loyaliteitspassen indammen, bieden die relevantie voor de consument. MyOrder is hierin vooruitstrevend: er zijn veel mobiel betalen pilots in laboratoriumopstelling, maar één in de echte wereld geïmplementeerd initiatief zoals ‘MyOrder Cashback’ in Leiden is er nog niet.”

Nieuwe 2-in-1 Ultrabook van Panasonic Toughbook

Onderzoek: Consumenten willen service in plaats van technologische snufjes