in

Widespace verdubbelt advertentiebereik tot 200 miljoen smartphone-gebruikers

Widespace heeft zijn bereik op mobiele apparaten tot buiten de Europese grenzen uitgebreid – Adverteerders kunnen nu zo’n 200 miljoen unieke smartphone-gebruikers bereiken met advertising-diensten van Widespace.

Dit komt neer op 40 procent van de smartphone-gebruikers in Europa, de VS, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dit is een groei van 100 procent ten opzichte van januari van dit jaar.

“De snelle groei van het bereik komt mede dankzij de groei van Widespace in nieuwe markten, alsmede de samenwerking met marktleidende media-uitgevers zoals Business Insider, Condé Nast, IDG, Reuters, Vice en Hearst”, zegt Christophe Joyau, Chief Partnerships Officer bij Widespace.

In 2015 versterkte Widespace zijn marktpositie in verschillende markten en breidde zijn zakelijke diensten uit. Met nieuwe producten zoals StreamView en diensten als ‘100% viewability gaurantee’, de allereerste mobile advertising-oplossing met 100 procent zichtbare advertenties, biedt Widespace advertentie- en analysediensten met volledige focus op het merk die aantrekkelijk zijn voor zowel adverteerders als premium uitgevers.

“We zien veel mogelijkheden op verschillende markten waar de smartphone-populatie blijft groeien. Doordat we ons hebben gepositioneerd als de betrouwbare partner voor mediabureaus en eindklanten, weten zij ons te vinden voor ondersteuning bij de uitvoering van internationale merkcampagnes met een bereik van miljoenen smartphone-gebruikers”, vervolgt Joyau.

Naast het bereik van 128 miljoen unieke gebruikers binnen 19 Europese landen – ruim de helft van de Europese smartphone-bezitters – bereikt Widespace nu ook ruim 12 miljoen unieke gebruikers per maand in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Dit komt neer op een derde van de lokale smartphone-gebruikers. Ook in de Verenigde Staten wordt nu een kwart van de smartphone-gebruikers bereikt, wat neerkomt op 50 miljoen unieke gebruikers. Deze mensen worden bereikt via direct media en partner deals.

“Wij zien Widespace als een preferred partner voor vele gerenommeerde uitgevers die hun mobiele mediastrategie willen uitrollen in meerdere landen”, zegt Simon Voysey, Digital Director bij VICE Media Inc.

“We zien een mooie toekomst tegemoet, aangezien het aantal gebruikers van mobiele apparaten steeds meer toeneemt”, zegt Lisa Mahfud, Head of Partnerships Benelux bij Widespace. “Relevante en meetbare advertenties zijn en blijven een waardevolle manier voor merken om hun doelgroep te bereiken op het juiste tijdstip en binnen de juiste context.”

Widespace is van 16 tot en met 17 september aanwezig bij DMEXCO in Keulen. DMEXCO is het grootste evenement op het gebied van marketing en media in Europa. Widespace is te vinden in hal 8, stand D069. Meer informatie over DMEXCO is hier te vinden.

Een toetsenbord voor een modern huishouden

Ultimate Ears legt lat nog hoger met UE BOOM 2