in

Wifi-tracking BAS Group winkels

In de 160 winkels van Dixons, Mycom en iCentre komen bordjes te hangen met de mededeling dat de klanten gevolgd worden via zogeheten wifi-tracking. Behalve bordjes komen er ook stickers in de winkels. Dat zei een woordvoerder van het moederbedrijf Bas Group.

Technologiewebsite Tweakers meldde donderdag dat wifi-tracking de afgelopen maanden in de 160 winkels was ingevoerd. Via wifi-tracking meet de winkel onder meer hoeveel klanten er binnenkomen en hoe lang ze er blijven.

Klantenpieken
De woordvoerder van Bas Group zegt dat de privacy niet wordt geschonden ‘omdat er geen registratie van de gegevens is. We kijken alleen wanneer er klantenpieken in de winkels zijn en kunnen zo onder meer het personeelsbestand daar op aanpassen’.

Bas Group had eerder tegen Tweakers gezegd dat het informeren van de klanten niet nodig zou zijn. Voorzitter Jacob Kohnstamm van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) liet aan de site weten het daar niet mee eens te zijn. Klanten moeten volgens hem niet alleen op de hoogte worden gesteld van wifi-tracking, maar hen moet ook een opt-out-mogelijkheid worden geboden.

Of Bas Group dat laatste ook gaat doen, is niet duidelijk. ‘Dat willen we wel, maar dan moet die mogelijkheid wel geboden worden door de technologie’, aldus de woordvoerder.

Bron: Volkskrant

Storelink lanceert platform voor omni-channel logistiek

‘Klant wil actieve rol in klantenservice’