in

Winkelcentrum Brandevoort (Helmond) grote winnaar Schoonste Winkelgebied Verkiezing 2015

Winkelcentrum Brandevoort in de gemeente Helmond is door Stichting Nederland Schoon uitgeroepen tot Schoonste Winkelgebied van Nederland 2015. Met een gemiddelde score van een 8,1 is Brandevoort een overtuigende winnaar.

Winkeliers in het gebied werden vandaag verrast en uitgebreid in het zonnetje gezet in het bijzijn van wethouder De Vries van de gemeente Helmond. Uit het onderzoek onder 476 winkelgebieden blijkt dat het goed gesteld is met de schoonheidsgraad en dat de bezoekers van Brandevoort zeer positief zijn over de gehele uitstraling van het winkelcentrum. Brandevoort mag zich nu een jaar lang het ‘Schoonste Winkelgebied van Nederland’ noemen. De tweede en derde plek zijn dit jaar voor Glacisweg (Maastricht) en Miro Center (Enschede). Voor meer informatie en de volledige ranglijst klik hier.

Wethouder De Vries van de gemeente Helmond: ‘’We zijn enorm trots dat Brandevoort als beste uit de bus is gekomen en zich een jaar lang Schoonste Winkelgebied van Nederland mag noemen. Een schoon en veilig winkelgebied is ontzettend belangrijk en hier wordt dan ook veel aandacht aan besteed door zowel de gemeente als de winkeliers zelf. Het is fantastisch dat onze inzet hiervoor ook zo wordt ervaren door bezoekers. Deze waardering is dan ook een kroon op ons werk!”

Zeer positieve schoonbeleving
Brandevoort heeft de overwinning voornamelijk te danken aan de inrichting en positieve beleving van bezoekers. Voldoende afvalbakken en schoonmaak, de architectuur en weinig zwerfafval zorgen voor deze schoonbeleving. Daarnaast worden door winkeliers bloembakken neergezet en in de winter wordt er sfeerverlichting opgehangen. Dit komt de uitstraling van het centrum ten goede en leidt zowel overdag als ’s avonds tot een veilig gevoel op straat en een langere verblijfsduur.

Schoonste Winkelgebied Verkiezing
NederlandSchoon organiseert jaarlijks de Schoonste Winkelgebieden Verkiezing. Hiervoor wordt elke zomer een onderzoek uitgevoerd. Voor dit onderzoek zijn bezoekers van 476 winkelgebieden ondervraagd over hoe schoon zij hun winkelgebied vinden. Winkelgebieden hebben een grote impact op de schoonbeleving van Nederlanders en middels deze verkiezing wil NederlandSchoon schoon hoog op de agenda zetten bij ondernemers en beheerders en hen meer betrekken bij het beheer van hun winkelgebied en de openbare ruimte.

NederlandSchoon
NederlandSchoon wil zwerfafval in Nederland voorkomen en bestrijden. Aan de hand van gerichte campagnes, onderzoeken, samenwerkingen, het delen van kennis en het geven van advies aan bedrijven komt de stichting in actie tegen zwerfafval. NederlandSchoon richt zich specifiek op ‘aandachtsgebieden’; plekken waar doorgaans meer zwerfafval te vinden is. Hiervoor creëren ze oplossingen op maat. “Het uitgangspunt is simpel: als we het schoon houden, hoeven we het ook niet op te ruimen”, aldus Helene van Zutphen, Directeur Stichting Nederland Schoon. Meer informatie zie www.nederlandschoon.nl

ICTKeurmerk compenseert slachtoffers van internetfraude tot 5000 euro

Sinterklaas 2015: Nederlandse kinderen gaan voor ‘digi-vriendjes’