WT interactive en A-dam Underwear wonnen de award in de categorie semi-permante display met hun interactieve paspop.
Voor wie dit onderbroeken spektakel heeft gemist: de Bijenkorf, Selfridges en Brown Thomas boden al plaats aan de levensgrote, met witte onderbroek uitgedoste paspop. Wie een verpakking van A-dam Underwear bij een scanapparaat houdt, ziet vervolgens hetzelfde boxershortpatroon op de paspop terug. De paspop transformeert van een klagende pop in een witte onderbroek naar een aantrekkelijke adonis met zijn A-dam Underwear aan.
Medeoprichter WT interactive Wouter Moll: “We zijn eigenlijk agency en leverancier tegelijkertijd. We noemen ons presentatie-experts, waarbij we interactieve, digitale presentaties naar de fysieke omgeving brengen. Dat concept kan allerlei vormen aannemen. Bij A-dam Underwear heeft dat de vorm gekregen van een paspop, maar voor andere leveranciers hebben we tal van uiteenlopende toepassingen bedacht.”
De Shopper Marketing Awards worden uitgereikt aan bedrijven die op effectieve wijze in-store media hebben ingezet om het shopper gedrag te beïnvloeden. De winnende cases hebben vooral het doel om tot voorbeeld te dienen in de desbetreffende categorie.