in

5 tips om hoger te scoren in Google

Niks is frustrerender dan dat je website pas op de zoveelste pagina van Google naar voren komt, ondanks je constante inspanningen om hoger te scoren. Hier wat tips om deze SEO-score wat omhoog te krikken!

1. Vind jouw belangrijkste keywords

Een van de eerste stappen bij het ontwikkelen van een SEO-strategie die aansluit bij jouw bedrijfsdoelstellingen, is het identificeren van je ‘Target Keywords’. Dat wil zeggen, de belangrijkste woorden en zinnen die jouw merk en de inhoud ervan het best beschrijven. Een internet marketing bureau of online tools kunnen je helpen met het vinden van deze keywords. Uiteindelijk legt dit de basis voor je contentstrategie door je te helpen om passende content te creëren die specifiek op deze keywords gericht zijn.

In het algemeen is een goede vuistregel voor je SEO-strategie om je te richten op 1-3 zoekwoorden. Dit lijkt misschien weinig, maar te veel keywords kan ook schadelijk zijn voor je SEO. Zoekmachines beschouwen dit namelijk als ‘keyword stuffing’, dat is het vullen van een webpagina met te veel dezelfde keywords in een poging om een hogere ranking te krijgen.

2. Perfectioneer je On-Page SEO

Je on-page SEO is het proces van individuele webpagina’s opvullen met jouw keywords, zodat ze hoger scoren in de zoekresultaten, meer verkeer aantrekken en meer bezoekers converteren. Het implementeren van on-page SEO is een belangrijk onderdeel voor het verhogen van online zoekresultaten.

Zodra je de target keywords van je merk hebt geïdentificeerd, is de volgende stap om de keywords in elk van deze belangrijke gebieden op te nemen:

  • URL structure
  • Title tag
  • Body Text
  • Meta description
  • H1 tag
  • Image ALT attribute

3. Ontwikkel een passende contentstrategie

Zoekmachines geven de voorkeur aan websites die regelmatig worden bijgewerkt met verse, kwalitatief hoogwaardige inhoud. Dus, een passende contentstrategie is een van de belangrijkste doelstellingen om zoekopdrachten te optimaliseren.

Dat gezegd hebbende, content mag dan wel koning zijn, maar niet alle content is goede content. Om het meeste uit de contentstrategie te halen, moet je het soort content creëren en publiceren waarvoor je als ‘expert’ bekend wilt staan en daarbij relevante keywords gebruiken. Deze contentstrategie kun je natuurlijk zelf verzinnen, tips zoeken op het internet, of een internet marketing bureau opzoeken voor hulp.

4. Pas meesterlijke Link-Building Tactieken toe

Een ander belangrijk element van een effectieve SEO-strategie is het implementeren van uitgaande, interne en inkomende link-building tactieken. Een van de belangrijkste manieren waarop zoekmachines zoals Google de kwaliteit van de inhoud van je site peilen en rangschikken is via backlinks, of “inkomende” links, een vorm van off-page SEO. In wezen zijn dit links van een extern domein die naar een van jouw webpagina’s wijzen. Websites met meer backlinks uit andere relevante bronnen hebben de neiging hoger te scoren in de zoekresultaten.

Een andere linkbuildingtactiek is het opnemen van een mix van interne links (links naar een andere pagina op je eigen website), en uitgaande links (links van jouw website naar een andere bron). Een blog is bijvoorbeeld een geweldige plek om deze interne en uitgaande links te verkrijgen.

5. Publiceer bestaande inhoud opnieuw!

Een van de belangrijkste voordelen van een blog is de SEO-waarde die het biedt, maar het is ook een geweldige manier om je website actueel en up-to-date te houden. Aangezien niet elke blogpost die je maakt de zichtbaarheid zal krijgen die het verdient, is het belangrijk om de tijd te nemen nieuw leven in te blazen in inhoud die nog steeds relevant en waardevol is. Dit kun je doen door het een beetje bij te werken, of te herpubliceren met nieuwe inhoud en afbeeldingen. Dit verlengt niet alleen de levensduur van de inhoud, maar optimaliseert de SEO van je site ook. Het verversen van oude blogberichten kan het organische zoekverkeer naar je site zelfs verhogen met 112%.

Wanneer je site is geoptimaliseerd voor zoekopdrachten, is het van belang dat je de prestaties regelmatig blijft checken met behulp van een tools zoals Google Analytics, of met de hulp van een internet marketing bureau, om te bepalen welke zoekwoorden en verkeersbronnen de meeste conversies opleveren. Aan de hand van deze gegevens kun je bepalen op welke trefwoorden je je het beste kunt richten om de beste resultaten te behalen, en welke trefwoorden je beter helemaal kunt laten vallen.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

T-Mobile breidt TV ervaring uit met Viaplay samenwerking

Win in het roze – met de Pink PRO X SUPERLIGHT – perfect voor Valentijnsdag