in

Meer meldingen webwinkels dan fysieke winkels

In het eerste halfjaar van 2012 hebben consumenten voor het eerst meer meldingen over webwinkels dan over gewone winkels bij ConsuWijzer ingediend.

De verhouding is 53% versus 47%. In dezelfde periode vorig jaar was dit nog 43% versus 57%. Deze verschuiving komt door een stijging van 25% in het aantal vragen en klachten over online winkels. De signalen over gewone winkels laten juist een heel stabiel beeld zien. Pauline Bijlenga, hoofd ConsuWijzer: “Online shoppen wordt natuurlijk steeds populairder. Ook komen er steeds meer webwinkels bij. Deze trend zien wij dan ook terug in de aantallen meldingen.”

De eerste zes maanden van 2012 ontving ConsuWijzer 6.000 meldingen over webwinkels. De meldingen die het meeste voorkwamen zijn:

– niet of te laat bezorgde producten (1300)
– garantie en ondeugdelijke producten en diensten (1200)
– rekeningen en betalen (500)

De 5400 meldingen over gewone winkels gaan vooral over garantie en ondeugdelijke producten en diensten (3300).

(bron: consuwijzer.nl)

Breder tweedehands aanbod bij Game Mania

Live sport op PS3 dankzij de nieuwe NOS Sport App!