in

Zelda Marathon NL onthult de games en speeltijd

In december 2011 haalde het team van Zelda Marathon NL binnen 121 uur € 5962,68 euro op voor de Nederlandse Hartstichting. Na het succes van het eerste initiatief, is de crew van Zelda Marathon NL terug voor een tweede editie.

Het zevental gamers zal zich vanaf 24 oktober 2012 opnieuw inzetten om zoveel mogelijk geld op te halen voor de Nederlandse Hartstichting, onder het motto Gamen met je hart. Afgelopen jaar hebben de gamers van Zelda Marathon NL zich binnen 121 uur door een zevental Zelda games heen gebaand. Dit jaar zal het team hier nog een schepje bovenop doen door hier één titel, The Legend Of Zelda: Skyward Sword voor de Nintendo Wii, aan toe te voegen. De kijkers zullen gedurende de marathon getrakteerd worden op de volledige speelsessies van onderstaande games:

– The Legend Of Zelda
– The Legend Of Zelda II: Links Adventure
– The Legend Of Zelda: A Link To The Past
– The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time
– The Legend Of Zelda: Majora’s Mask
– The Legend Of Zelda: The Wind Waker
– The Legend Of Zelda: Twilight Princess
– The Legend Of Zelda: Skyward Sword

De volgorde van de te spelen games zal op een later moment worden gecommuniceerd. Uiteraard neemt het team ruim de tijd voor het uitspelen van deze games. Vanaf woensdag 24-10-2012 zal de livestream om 20:00 worden aangezet en zal het team gaan beginnen met spelen. De verwachting is dat het team zal eindigen op maandag 29-10-2012 rond 20:00. Met deze tijd heeft het team een flinke uitdaging op zich genomen, namelijk het uitspelen van meer Zelda games in een zelfde tijdsbestek als de afgelopen marathon.

Wat is de Zelda Marathon
De Zelda Marathon is bedoeld als inzamelactie. Middels een camera in de huiskamer waar de zeven gamers zullen spelen zijn de gamers gedurende het hele evenement live te volgen. De livestream waarop dit allemaal te zien is zal onder andere geplaatst worden op http://www.zeldamarathon.nl. Tijdens de marathon zullen de zeven gamers de kijker oproepen om geld te doneren voor de Nederlandse Hartstichting. Er wordt nauwkeurig bijgehouden wie hoeveel heeft gedoneerd en hoeveel er al in totaal is opgehaald. De gamers proberen door middel van interactie de community er zoveel mogelijk bij te betrekken. Hiervoor houdt het team de chat en social media kanalen in de gaten, maar ook zullen er bijvoorbeeld diverse winacties klaar staan voor onze donateurs.

Waarom nog een keer
De vraag van de community is een half jaar na het houden van het eerste evenement nog steeds erg groot, maar buiten dat gegeven is het niet alleen omdat het kan, maar omdat zij het ook graag willen doen. De crew heeft er tijd voor vrijgemaakt om een tweede editie te realiseren en om wederom een fantastisch bedrag op te halen. Dit is voor hen genoeg motivatie om het evenement een vervolg te geven. Daarnaast biedt de Zelda reeks nog meer dan genoeg titels die wij niet hebben kunnen spelen om de kijkers / donateurs te vermaken (en verrassen).

Waarom de Hartstichting en Zelda

Vanwege een persoonlijke ervaring met iemand met hartproblemen heeft het team gekozen om dit te doen voor de Nederlandse Hartstichting. Zij vinden het zaak dat dit thema meer aan de (jongere) man/vrouw komt. De Zelda reeks is een logische keuze geweest voor de gamers, aangezien het in dit spel zaak is dat je heart-containers verzamelt. Hartjes staan in het spel gelijk voor leven. Daarnaast is Zelda een zeer populaire reeks bij een zeer grote groep gamers, wat het leuk maakt om ernaar te kijken en vooral om te spelen!

Vrienden van Zelda Marathon
Het evenement van vorig jaar liet zien waar gamers tot in staat zijn. Dit zou echter nooit gelukt zijn zonder de hulp van de community en partners. Om dit evenement wederom tot een succes te brengen zal het team zijn community er nóg meer bij betrekken en hopelijk flink uitbreiden. Ook is het team van plan om meer samenwerkingen aan te gaan met diverse game-sites en partners om de kijker zoveel mogelijk unieke content te bieden.

Unieke content door eigen webcomic!

Om de community tijdens de aanloop naar de Zelda Marathon te voorzien van unieke content is de organisatie een samenwerking aangegaan met webcomic www.lekker-jaap.nl en diens striptekenaar, Jaap Rozema. Deze strips, waarin de Zelda Marathon NL gamers centraal staan, zijn te lezen op zowel www.lekker-jaap.nl als de Facebook en Twitter kanalen van Zelda Marathon NL. Vanaf vrijdag 24-08-2012 werd de de community tot 24-09-2012 worden getrakteerd op een drietal Zelda Marathon NL strips per week. Dit aantal wordt in de weken hierna opgeschroefd tot vijf strips per week met 24-10-2012, de begindag van de marathon, als einddatum.

Help mee!
Tijdens de marathon kunt u de gamers volgen via live streams op de website www.zeldamarathon.nl. Op deze website kunnen mensen te zijner tijd donaties doen om het project te ondersteunen. U kunt op de hoogte blijven van dit initiatief via www.twitter.com/ZeldaMarathonNL en http://www.facebook.com/ZeldaMarathonNL.

WiFi Travel Router en WiFi Travel Reader

Colorfone introduceert nieuwe hoesjes voor iPhone