in

BSA | The Software Alliance verlengt anti-piraterijcampagne

BSA | The Software Alliance, de internationale vertegenwoordiger van de softwaresector, verlengt zijn succesvolle, grootschalige softwarepiraterijcampagne in Nederland. Via deze campagne, gericht op bedrijven met 3 tot  250 medewerkers, vraagt BSA via radio, commercials, billboards, social media, websites en andere marketingkanalen aandacht voor de consequenties van illegale software. Het doel is om bedrijven het belang te laten inzien van het beter beheren en controleren van hun software(licenties).

..

Met het gebruik van illegale software lopen bedrijven aanzienlijke veiligheids-, financiële en reputatierisico’s. Het gebruik van software zonder licenties, dat vaak virussen en andere malware bevat, maakt bedrijven vatbaar voor dataverlies, identiteitsdiefstal en andere criminele activiteiten. Het gebruik van legale software echter, biedt aanzienlijke voordelen voor bedrijven. Legale software is betrouwbaarder en veiliger en heeft een positief effect op de productiviteit.
 
Softwarepiraterij heeft grotere economische gevolgen dan andere inbreuken op auteursrechten. Dit omdat software voornamelijk een productiemiddel is. Het onderzoek dat BSA uitvoerde samen met IDC[1] heet ‘The Economic Benefits of Reducing Software Piracy’. De resultaten van dit onderzoek tonen aan dat het terugdringen van pc-softwarepiraterij in Nederland met tien procentpunten in twee jaar maar liefst 2.274.000.000 euro oplevert aan nieuwe economische activiteiten. Daarnaast genereert het 557.443.000 euro aan belastinginkomsten en creëert het nog eens 3.815 nieuwe IT-banen. Wereldwijd zou een vermindering van softwarepiraterij maar liefst 108 miljard euro aan nieuwe economische activiteiten betekenen, bijna 500.000 nieuwe hoogwaardige technische banen genereren en 24,3 miljard euro aan extra belastinginkomsten voor overheden.
 
Tegen het eind van 2012 heeft BSA | The Software Alliance bijna elk bedrijf in Nederland bereikt. De ‘Baas aan de Beurt’-campagne, gelanceerd in april 2012, werd enthousiast ontvangen. Werknemers werd gevraagd hun baas te beoordelen op vier aspecten: sociale vaardigheden, presentatie, managementvaardigheden en bedrijfsinfrastructuur. Op basis van de antwoorden is een grappige, virale video gemaakt, die werknemers naar hun baas konden sturen. Hierop kwamen meer dan 6.500 reacties. De campagne zelf kreeg 70.000 hits op Google in de eerste weken en heeft nu al meer dan 200.000 hits. Ook wordt verwacht dat het gebruik van legale software zal toenemen.

Marvel Avengers™: Battle for Earth nu verkrijgbaar

Sony Xperia J vanaf nu verkrijgbaar