Uit hersen-onderzoek blijkt dat films op 3D Blu-ray Disc het
hoogste scoren op aandacht, emotie en betrokkenheid. 3D Blu-ray wordt op
de voet gevolgd door de gewone Blu-ray Disc. Mensen voelen zich het
minst betrokken bij gewone films op DVD, blijkt uit het onderzoek.
Gelukkig zijn er ook concrete cijfers bekendgemaakt: uit de vergelijking
van de aandachtniveaus voor de drie formats blijkt dat de deelnemers
gemiddeld 12% meer oplettend waren bij het kijken naar 3D Blu-ray dan
bij Blu-ray én 17% meer oplettend bij Blu-ray Disc dan bij een standaard
DVD. Bij de vergelijking van 3D Blu-ray met DVD schiet het
aandachtsniveau met 29% omhoog.
“Deze studie laat zien dat Blu-ray niet alleen vanuit technologisch
oogpunt een grote stap voorwaarts is,” vertelt Danielle Tamis,
woordvoerder van de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux. “Blu-ray
geeft ook een kijkervaring die méér losmaakt bij mensen. Als je naar een
film op Blu-ray kijkt, voel je de emotie, drama en spanning beter. En
wanneer je daar 3D aan toevoegt, beleef je de film nóg intenser.”
Meer info.
in DigiNews