in

Retail blijft belangrijk voor Sony

De fysieke verkoop van games is belangrijk voor het succes van de volgende generatie consoles, stelt Sony. Hoewel de focus steeds meer op onlineverkoop komt te liggen, ziet Sony nog steeds de noodzaak van fysieke verkoop.

Volgens Sony is retailverkoop van games nodig om volgende generaties consoles tot een succes te maken. In het Verenigd Koninkrijk is het aantal gamewinkels het afgelopen jaar flink afgenomen. “De terugval na de piek in 2008 is voor veel betrokkenen een flinke klap geweest, vooral voor de retail”, aldus Fergal Gara, hoofd van Sony in het Verenigd Koninkrijk. Volgens hem is de afname echter tegelijkertijd een noodzakelijke aanpassing geweest en zie je nu weer meer waardering voor de winkelschappen ontstaan.

De focus van gameverkoop komt desondanks steeds meer online te liggen. Zo kondigde Electronic Arts onlangs nog aan dat het waarschijnlijk compleet zal overstappen op onlineverkoop en kocht Sony zelf cloudgamingdienst Gaikai. Toch hoopt Gara dat winkels interesse houden in de verkoop van games. “We gaan natuurlijk ons best doen om de markt een nieuwe injectie te geven als de nieuwe cyclus – van de nieuwe consoles, red. – van start gaat.”

(Bron: Tweakers.net)

Elegante multilader van Sandberg

Windows 8 uit in oktober