Victory Nederland is zich bewust van de moeilijke periode die het retailkanaal doormaakt. De consument is zijn vertrouwen kwijt en het duurt veel langer voordat een aanschaf wordt gedaan. De retailers zien de consument alleen de echt noodzakelijk aankopen doen, maar uitstel van aankoop is de meest gehoorde reactie. Het gevolg is dat de winkels weinig tot niets meer inkopen omdat de voorraad geld kost, dat op dit moment beter te gebruiken is. Het gevolg hiervan is dat de winkels leeg ogen en het voor de consument niet echt aantrekkelijk is om eens binnen te stappen. Of nog erger de indruk wordt gewekt dat het met de betreffende retailer niet goed zou gaan, waardoor aankopen wederom niet worden gedaan door de consument.
Veel retailers zijn op dit moment hun showmodellen aan het verkopen of werken met lege verpakkingen, zo laten ze hun planken voller lijken dan het is. Waar voorheen twintig producten op een plank stonden zijn dit er nu misschien nog vijf tot tien. Dit kan, volgens de heer Blom van Victory Nederland nooit de bedoeling zijn. Daarom heeft Victory een consignatieprogramma ontworpen dat van toepassing is op de diverse digitale fotolijsten en de Victory multimedia spelers. Hierdoor kan een retailer kosteloos zijn schappen vullen, en deze pas betalen als het verkocht is.
Het succes van een dergelijk programma blijkt in de actie met de TP-Link netwerkproducten. Victory zal de komende tijd contact opnemen met retailers om gezamenlijk een passend programma op te stellen. Uiteraard kunnen de retailers zelf ook contact opnemen met Victory Nederland indien zij interesse hebben in het consignatieprogramma. Dat kan via e-mail, sales@123victory.eu, of bel met 0251-268 040.
in DigiNews