in

BAS Group breekt record

In recordtijd zijn de iCentre-winkels die vorige maand zijn overgenomen door de BAS Group weer op de rit. “Doordat wij een zeer wendbare organisatie zijn met een gestroomlijnde backoffice, hebben we de winkels binnen twee dagen nagenoeg probleemloos geïntegreerd. De voorraden zijn inmiddels op orde. En we zijn heel blij dat we een groot deel van de medewerkers hebben kunnen behouden”, aldus CEO Steven Bakker.

..

De BAS Group heeft alle gemaakte afspraken met consumenten over levering, reparaties en garantie overgenomen. In een versnelde transitiefase van twee weken loopt echter niet alles vlekkeloos. Voor de consumenten die hier last van ondervonden, is inmiddels een passende oplossing gevonden of wordt hiernaar gezocht. De BAS Group streeft ernaar dat geen enkele gedupeerde klant overblijft. “Optimale klanttevredenheid, dat is waar onze medewerkers zich dagelijks voor inzetten”, aldus Bakker.
Deze week werd aan ongeveer tweederde van de medewerkers een nieuwe baan aangeboden en 24 van de 35 winkels draaien weer op volle toeren. Bakker: “We zijn er trots op dat dit in deze moeilijke tijd is gelukt. Ook al hebben we tot ons spijt mensen moeten laten gaan. Om te overleven in de consumentenelektronicamarkt, moeten we consolideren, aanscherpen en anticiperen.”
Bakker heeft een rotsvast vertrouwen in de toekomst van de grootste Apple Premium Reseller, die naast MyCom en dixons een unieke positie inneemt. Om de succesvolle afronding te vieren, geeft iCentre op donderdag 25 juli in alle vierentwintig winkels 10% korting op alle Macs en iPads (met uitzondering van de Mac Mini en de iPad Mini).
iCentre is de grootste Apple Premium Reseller in Nederland en werd in 2013 overgenomen door BAS Group, onder andere bekend van MyCom en dixons. De BAS Group is marktleider met deze drie retail formules in de Nederlandse on- en offline elektronicaretail.

Nomineer voor Retailer of the Year

’5 miljoen slimme horloges in 2014