in

Structurele boost voor retail door loyalty4G klantenkaart app

Loyaliteitsprogramma’s op basis van traditionele plastic kaarten hebben hun langste tijd gehad. Door technologische ontwikkelingen is er voor retailers veel meer uit loyaliteitsprogramma’s te halen waardoor fysiek winkelen nog aantrekkelijk en gemakkelijker wordt voor consumenten.

Daarom heeft het bedrijf bViva de loyalty4G app ontwikkeld die deze zomer wordt gelanceerd voor zowel ios als android devices.

BViva creëert met haar loyalty4G app voor retailers een unieke marketing en CRM tool om ‘1 op 1’ persoonlijk te segmenteren en te communiceren met hun klantencommunity via push notifications en rich content. Met de eigen ontwikkelde detectie apparatuur (iBeacons, wifi-tracking) is het mogelijk om via de app locatie gebaseerd te communiceren. . Door deze detectie apparatuur weet de retailer exact wanneer een klant binnenkomt en wat zijn aankoopgeschiedenis, profiel en interesses zijn. Zo wordt mogelijk om weer net als voorheen precies te weten wie zijn klanten zijn en een persoonlijke aanpak toe te passen. Ook is het mogelijk om op een persoonlijk niveau via een chat vragen gesteld en beantwoord worden.

Het nieuwe ‘punten sparen’
Naast een persoonlijke benadering biedt de app nog meer voordelen voor de consument. Zo kan via de app op een aantrekkelijke en simpele manier punten voor kortingen of cadeaus gespaard worden. Dat kan via sociaal gedrag ( het ‘liken’, ‘sharen’ en ‘reageren’ van/op content van de retailer), door de winkel te bezoeken en middels winkelaankopen. Op deze manier wordt de consument gestimuleerd daadwerkelijk langs de winkel te komen en zijn ervaring te delen via social media. Zodoende krijgen winkelbezoeken vanzelf een boost.

De loyalty4G app wordt in de huisstijl van de retailer ontwikkeld en is modulair opgebouwd. Daardoor en omdat er niet per se een koppeling met een POS systeem hoeft te zijn, kan de app eenvoudig en tegen lage kosten door de retailer worden aangeschaft.

De digitale brug tussen de fysieke winkel en de online consument met de loyalty4G app.

Activision kondigt next-gen line-up aan tijdens E3 Expo 2014

Sigma introduceert dp2 Quattro camera