in

Playstation al 10 miljoen keer verkocht en onthult Evolutie PS4

Wereldwijd is de PS4 al 10 miljoen keer verkocht, de sterkste groei van Playstation hardware in de geschiedenis.

Sony Computer Entertainment Europe maakte vandaag de evolutie van PlayStation®4 (PS4™) bekend, met een indrukwekkende reeks exclusieve software aankondigingen van zowel SCE Worldwide Studios (SCE WWS) als externe ontwikkelaars en uitgevers, baanbrekende nieuwe features voor de console met System Software Update 2.0, en een focus op innovatieve nieuwe gamingervaringen.

Op de Gamescom in de Duitse stad Keulen onthulde SCEE een update voor de sociale hub in het hart van PS4 met een revolutionaire nieuwe feature genaamd Share Play. Daarmee kunnen gamers hun vrienden uitnodigen voor interactieve gamingervaringen, bijvoorbeeld om te helpen een lastig stukje gameplay door te komen of om deel te nemen aan de multiplayer-ervaring.

Ook werd een aantal spannende nieuwe exclusieve games voor PS4 gepresenteerd, waaronder de eigen horrorgame Until Dawn™, waarmee spelers een interactieve ervaring ‘op maat’ kunnen opbouwen op basis van hun acties, en WiLD van de onlangs door Michel Ancel opgezette Wild Sheep studio. Andere exclusieve games die het licht zagen waren The Tomorrow Children™ van de vakveteranen Q-Games, Alienation van Housemarque, en Tearaway™Unfolded, een vernieuwde versie van de bekroonde game voor de PlayStation®Vita (PS Vita). Ter demonstratie van PlayStation®’s focus op innovatie werd ook een reeks gloednieuwe games gelanceerd voor PS4, waaronder The Vanishing of Ethan Carter van The Astronauts, Hollow Point en Rune Master, beide van Paradox Interactive, Hell Blade van Ninja Theory, en PT van 7780s.

Naast al deze softwareaankondigingen maakte SCEE ook plannen bekend om zijn innovatieve PlayStation-ecosysteem uit te breiden in heel Europa: de PlayStation™Now beta zal in 2015 worden gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk, terwijl vanaf 14 november PlayStation®TV beschikbaar is in de Europese en PAL-gebieden.

Dat de conferentie een duidelijke commitment was richting spelers bleek uit de presentatie van nieuwe gamingervaringen voor het PS4-systeem, ontworpen om tot de verbeelding te spreken en een glimp van de avontuurlijke spirit van game-ontwikkeling te laten zien. Jim Ryan, President en CEO of SCEE, zei aan het begin van de presentatie: “Bij PlayStation hebben we de Europese markt altijd uiterst serieus genomen en vinden we het fascinerend hoe Europeanen een aantal van onze origineelste, ongebruikelijkste en verrassendste ervaringen omarmen.”

PlayStations enthousiasme voor spannende nieuwe content werd geëvenaard doordat van hun externe ontwikkelaars en uitgevers, wat resulteerde in bijvoorbeeld Destiny van Bungie en Activision, Day Z van Bohemia Interactive, Shadow of Mordor van Warner Bros. Interactive en Metal Gear Solid V: The Phantom Pain van Konami Digital Entertainment.

Turtle Beach introduceert nieuwe consoleheadsets op Gamescom

Acht tips voor succesvol outsourcen