in

Sitecore en Microsoft dichten samen het gat tussen in-store en digitale customer experience

Sitecore Commerce 8 powered by Microsoft Dynamics biedt een end-to-end commerceoplossing.

Sitecore, toonaangevend leverancier van oplossingen voor customer experience-management, maakt vandaag tijdens het jaarlijkse congres van de Amerikaanse National Retail Federation de beschikbaarheid van Sitecore Commerce 8 powered by Microsoft Dynamics bekend. De toonaangevende experience-managementmogelijkheden van het Sitecore Experience Platform zijn nu geïntegreerd met de mogelijkheden voor omnichannel-commerce van Microsoft Dynamics AX for Retail. Deze gecombineerde oplossing stelt organisaties in staat het gat tussen in-store en digitale ervaringen te dichten.

Een jaar geleden maakten Sitecore en Microsoft al bekend te gaan samenwerken aan een oplossing om het beste van experience-marketing en commerce samen te brengen. Nu is die dus tot stand gekomen met de release van Sitecore Commerce 8 powered by Microsoft Dynamics.

In het afgelopen jaar hebben Sitecore en Microsoft het product samen ontwikkeld. Zo werkten ze gezamenlijk aan de architectuur om optimaal gebruik te maken van de krachten van zowel Sitecore als Microsoft Dynamics AX. Deze gezamenlijke oplossing stelt bedrijven in staat naadloos verbonden customer experiences te creëren, die geoptimaliseerd zijn voor het digitale gedrag van de bezoeker en zijn/haar device en voorkeuren – en dat aangevuld met realtime beheer van bestellingen via elk kanaal.

“Tot op heden hadden bedrijven geen uniforme manier om de customer experience online en in fysieke winkels te verbinden”, zegt Darren Guarnaccia, Chief Strategy Officer van Sitecore. “Dit partnership komt tegemoet aan een klantbehoefte door de expertise en technologieën van twee vertrouwde, wereldwijde bedrijfsoplossingen te combineren. Reken op nieuws over succesvolle grote implementaties in de komende maanden.”

De nieuwe oplossing maakt het commerce-aanbod van Sitecore nog diverser. Deze release biedt klanten de mogelijkheid de content van al hun verkoopkanalen samen te voegen – vooral voor die klanten, die al gebruik maken van Microsoft Dynamics AX for Retail, of dat gebruik overwegen. “Retailers willen een connected experience creëren, omdat ze de relatie met hun klant willen uitbreiden tot buiten de verkoop alleen”, zegt Ashvin Mathew, General Manager Commerce & Retail Solutions bij Microsoft. “De nieuwe oplossing combineert de vele commercemogelijkheden van Dynamics met het experience-platform van Sitecore. Het product is een belangrijke stap in ons partnership en toont onze toewijding om onze gezamenlijke klanten innovatieve, gepersonaliseerde oplossingen te bieden.”

De belangrijkste eigenschappen op een rij.

· Gedeelde diensten tussen clicks en bricks. Alle onderdelen van de bestelling (zoals prijs, btw, kortingen) worden gedeeld tussen de digitale en de fysieke kanalen. Dat zorgt voor een consistente experience, ongeacht het kanaal.
· Extra omnichannel-mogelijkheden. De uitgebreide features van Microsoft Dynamics AX zijn allemaal te gebruiken in de digitale ervaringen die met Sitecore gebouwd zijn. Het gaat hier om features op het gebied van loyaliteitsprogramma’s, winkellocaties met realtime voorraden, online kopen en in de winkel ophalen, orderbeheer inclusief teruggebrachte bestellingen, en klantenservice en callcenter.
· Synchronisatie en publicatie. Met de synchronisatiemogelijkheid zijn data van Dynamics AX en de Commerce Catalog van Sitecore samen te voegen. Dat resulteert in zeer snelle digitale experiences.
· Basiswebshopoplossingen. Ondersteuning voor meerdere webshops in verschillende landen en met verschillende juridische entiteiten binnen dezelfde implementatie. Sitecore biedt één front-end om klantimplementaties te versnellen.

Meer informatie is te vinden op: http://www.sitecore.net/commerce

Sitecom introduceert ‘s werelds kleinste 802.11ac Wi-Fi-adapter

Ecommerce Benchmark is internationaal gelanceerd