in

Van online naar offline (video)

De Duitse audio merken Teufel en Raumfeld zijn uit de anonimiteit van de online verkoper gestapt. Voor het eerst stonden de merken van de Berlin Acoustics Group op IFA en binnenkort openen ze een winkel in de Van Baerlestraat in Amsterdam.

De Nederlandse directeur Edgar van Velzen van de beide merken geeft toe dat het een opmerkelijke stap is. “Het voordeel van alleen online verkopen is dat je de lijnen kort kunt houden en de prijzen scherp. Ook voor kwalitatief hoogstaande producten. Het nadeel is dat het directe klantcontact ontbreekt en je de klanten niet de gelegenheid geeft voor de aankoop de kwaliteit te ervaren. Op zich kan een klant die online koopt alles uitproberen en terug sturen als het hem niet bevalt. Mar de aankoopbeslissing is dan al gemaakt. We willen graag iedereen kennis laten maken met een hoogstaande audiobeleving.”

De eerste ervaringen met een flagship store in de moederstad Berlijn waren zeer positief. Om die reden wil Van Velzen het concept uitrollen over diverse Europese landen. Het is niet zo dat de merken Raumfeld en Teufel nu direct in elke winkel te verkrijgen zijn. Edgar van Velzen: “We krijgen vaak die vraag van de vakhandel hier op IFA. Dat is ook logisch op een vakbeurs waar de handel aanwezig is. Maar op dit moment zeggen we nee, omdat we controle op het kanaal willen houden. De aantallen die je snel kunt verkopen is wel verleidelijk maar of het voor ons op de lange termijn de juiste strategie is dat denk ik niet.”

De nieuwe KILBURN, stoer en draagbaar

Rotterdams winkelgebied zamelt 30.000 peuken in en pakt zwerfpeukproblematiek aan