Gamefanaten en voetballiefhebbers kijken al weken uit naar de release van FIFA16. Media Markt geeft iedereen de kans om heel even in de voetsporen van Messi en Ronaldo te treden. Samen met onder andere XBOX en Samsung zet Media Markt evenementen neer waarbij beleving, voetbal en gaming samenkomen.
“We verwachten natuurlijk dat gameliefhebbers enthousiast deelnemen aan alle activiteiten van lokale Media Markt vestigingen, maar hopen dat juist ook bezoekers die minder bekend zijn met games hierdoor beleven hoe leuk gamen is,” zegt Barry van Ruiven, directeur van Media Markt Nederland.
Walhalla voor liefhebbers van FIFA-game
De activiteiten rondom FIFA16 zijn vandaag al in volle gang. Op dit moment rijdt er een FIFA16-truck van Microsoft langs verschillende Media Markt-vestigingen. In deze truck kunnen fans van de game deelnemen aan het FIFA16-toernooi. De komende dagen doet de truck nog vijf steden aan, met als eindbestemming Den Haag. Hier wordt op 23 september de grote finale gespeeld, die live wordt geprojecteerd op groot scherm.
Naast de Alkmaarse Media Markt-vestiging wordt op de releasedatum een pop-up store geopend, volledig in de stijl van FIFA16. Hier kunnen consumenten de game vier dagen uitproberen, meedoen aan toernooien en mooie prijzen winnen. Media Markt Amsterdam organiseert de elf dagen durende FIFA16 Xperience. De Store for Brands op de Kalverstraat 101 is voor die gelegenheid omgetoverd tot een walhalla voor voetbalgameliefhebbers. Bezoekers kunnen hier elf dagen lang FIFA16 uitproberen, meedoen aan toernooien en zelfs bekende sporters ontmoeten. Met deze en andere activiteiten staat bijna iedere Media Markt-vestiging tussen 15 en 27 september volledig in het teken van FIFA16.