Wacom® kijkt terug op een succesvolle lancering van haar nieuwe Bamboo Spark tijdens IFA 2015 in Berlijn. Bamboo Spark, een slimme notitiemap waarmee mensen handgeschreven notities kunnen maken om hun ideeën vast te leggen, vorm te geven, en te delen werd al snel een van de headliners van de electronicabeurs. De enthousiaste reacties van het Berlijnse publiek, distributeurs en retailers werden opgevolgd met de aankondiging van Mike Gay, Senior Vice President en hoofd van Wacom’s Consumer Business Unit, dat de productie met 50% wordt verhoogd om te kunnen voldoen aan de verwachte vraag.
De slimme notitiemap kan moeiteloos worden verbonden met verschillende cloud-services zoals Wacom’s Inkspace, Dropbox en Evernote en biedt razendsnelle synchronisatie en bewerking in de bijbehorende Bamboo Spark App. Gay: “Het was fantastisch om de overweldigende positieve reacties op de Bamboo Spark tijdens IFA te ervaren. Consumenten vanuit heel Europa, Noord- & Zuid-America en Azië vertelden ons keer op keer dat Bamboo Spark simpelweg de beste oplossing is die ze hebben gezien om aantekeningen te maken en ideeën uit te wisselen.”
De innovatieve Bamboo Spark kreeg veel aandacht van media, distributeurs en het IFA-publiek. Het werd bovendien bekroond met de ‘Envisioneering Innovation en Design Awards” tijdens ShowStoppers® op IFA 2015. “IFA 2015 bleek wederom een geweldig wereldwijd platform voor de lancering van innovatieve, nieuwe producten”, vertelt Jeff Mandell, Executive Vice President voor de Branded Business Unit bij Wacom.
“Er was bovendien veel interesse in de volgende generatie van onze prijswinnende Intuos® pen-tablets, die alles bevatten wat creatieve hobbyisten nodig hebben om hun creatieve expressie in de digitale wereld te verreiken. Ondanks dat wij pas net zijn begonnen, is onze nieuwe Intuos-lijn enthousiast ontvangen door consumenten, melden zich nieuwe klanten en zien wij een positieve doorverkoop bij onze belangrijkste wereldwijde retailers”, vertelt Mandell.
Wacom greep IFA eveneens aan om de nieuwe look van haar Bamboo merk te presenteren in een open en toegankelijke booth die voor consumenten uitstekende kansen bood om ermee aan de slag te gaan. “Het Bamboo merk draait helemaal om ‘het creëren van ideeën”, vertelt Stefan Krimse, Senior Vice President Corporate Brand en Communication bij Wacom. Tijdens IFA ontvingen wij veel erkenning voor ons merk. Onze virtuele graffiti muur trok eveneens veel bezoekers en voedde hun creativiteit. Het liet hen bovendien de enorme potentie zien van een toekomstige standaard voor digitale inkt: Wacom Ink Layer Language (WILL).”
De volledige line-up van nieuwe producten en de waardevolle ontvangst van resellers hielp het sales-team IFA 2015 tot een success te maken. De nieuwe Intuos pen & touch tablets zijn op dit moment beschikbaar. Bamboo Spark volgt binnenkort. Meer informatie over prijzen en beschikbaarheid is beschikbaar op www.wacom.com.