De vernieuwde website is volledig geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, door middel van een responsive design dat zich aanpast aan de grootte van het beeldscherm van de bezoeker. Tevens zijn er vele verbeteringen aangebracht aan het ontwerp, het gebruiksgemak en de bestelprocedure. Ook is het voor de gebruiker mogelijk om real-time de beschikbaarheid van de producten te bekijken.
Infotheek maakte de afgelopen jaren een forse groei door in de business to business markt, maar was nog niet eerder actief op de consumentenmarkt. Met de aankoop van 4Launch wil Infotheek deze groei doorzetten en investeren in de verdere innovatie en ontwikkeling van het 4Launch platform. De lancering van de nieuwe webwinkel van het bedrijf is de eerste kleine stap van de velen die nog gaan volgen.
Eind september presenteerden Jordy Kool, CEO Infotheek en Guido Raaijmakers, Managing Director 4Launch hun gezamenlijke visie op e-commerce aan de channel partners, waaronder vendoren en distributeurs. “Wij zijn ontzettend blij met het samengaan,” aldus Guido Raaijmakers, Managing Director 4Launch, “De investeringen van Infotheek in 4Launch maken het mogelijk het platform verder te ontwikkelen. Waar Infotheek zich richt op custom made portalen, biedt 4Launch bedrijven en consumenten een open omgeving.”, sluit Guido af. 4Launch staat bekend als een betrouwbare webwinkel met een hoge klantenservice beoordeling.