in

Schooljeugd steeds jonger aan de digitale communicatie

Laptops en tablets populair onder scholieren – Schoolgaande jongeren maken op steeds eerder gebruik van digitale communicatie.

Media Markt start daarom op maandag 22 augustus onder het thema ‘Gelukkig nieuw schooljaar’, een campagne voor scholieren. De jeugd is weer terug van vakantie en gaat weer aan de studie. Media Markt heeft alles voor hen in huis voor een spetterende start van het nieuwe schooljaar.

De elektronicawinkelketen haakt met deze campagne in op de voortgaande digitalisering die in de schoolbanken steeds duidelijker merkbaar is. Een week lang kortingen op onmisbare producten zodat iedereen goed uitgerust het nieuwe schooljaar kan starten.

In de aanloop naar het nieuwe schooljaar merkt Media Markt ieder jaar weer een piek in de verkoop van laptops en tablets. In augustus stijgt de verkoop van laptops gewoonlijk met meer dan de helft ten opzichte van de andere maanden. Opvallend is dat de leeftijd van de gebruikers steeds verder daalt. Was het vorig jaar vooral de student of middelbare scholier die naar de winkel kwam. Dit jaar ziet Media Markt steeds meer bovenbouw leerlingen van de basisschool die voorzien van digitale communicatie zich voorbereiden op het nieuwe schooljaar. Naast laptops en tablets staat voor deze doelgroep vooral de mobiele telefoon op het lijstje. Een kwart van de 8-jarigen beschikt tegenwoordig over een mobiele telefoon, vanaf 12 jaar is het vrijwel 100%.

Frisse start
Niet alleen aan studenten en scholieren is gedacht. Augustus en september zijn ook de maanden waarin Nederlanders terug zijn van vakantie en fris aan een nieuw werkjaar beginnen. “Flexwerkers, zzp’ers, mensen in vaste dienst; Ook zij kunnen in augustus en september voor nieuwe energie bij Media Markt terecht,” zegt Barry van Ruiven, directeur van Media Markt Nederland.

Campagne
De campagne start op maandag 22 augustus en duurt een week. Onderdeel van de campagne is de tv-commercial ‘Gelukkig nieuw schooljaar!’.

DigiFocus: Mis nooit medaille of doelpunt door druk op verkeerde knop

Meer dan kwart Nederlanders raakt vakantiefoto’s kwijt