in

Met Project Ariana levert Razer Chroma Virtual Reality-achtige ervaringen

Razer Chroma springt uit het platte scherm en levert een ervaring die de gebruiker volledig omgeeft; meer innovaties op komst.

Razer maakt Razer Chroma, de verlichtingstechnologie voor games en randapparatuur, beschikbaar voor externe partners. Razer licht daarnaast het tipje van de sluier op over de toekomst van Razer Chroma met Project Ariana, ‘s werelds eerste beeldprojectiesysteem dat gamers volledig onderdompelt in hun spelervaring.

Razer Chroma is het grootste RGB-platform voor gamers met meer dan 5 miljoen verkochte systemen. Het is geïntegreerd in enkele van ‘s werelds bekendste games, zoals Overwatch van Blizzard, Call of Duty: Black Ops 3 van Activision en Shadow Warrior 2 van Devolver Digital.

Daarnaast staat een groeiend aantal hardware-partners op het punt om het Razer Chroma-platform met hun producten te integreren om gamers meeslepende spelervaringen te bieden. Dit zijn onder meer Lenovo, NZXT, Antec, Lian Li, Wicked Lasers, Looking Glass, Asus en Nanoleaf. Deze partners krijgen toegang tot het hele ecosysteem rond Razer Chroma. De Razer Chroma Module, een API voor zowel hardware als software, biedt hen toegang tot het 16,8 miljoen tellende kleurenpallet van Razer Chroma.

Daarnaast onderzoekt Razer samen met Philips Lighting hoe de verlichting in de hele kamer meer meeslepende ervaringen kan leveren.

Project Ariana biedt een voorproefje van de toekomst van Razer Chroma door RGB-verlichting toe te passen op beeldprojectie in de kamer. Het project voegt een compleet nieuwe dimensie aan de spelervaring toe via Razer Chroma, dat in real time met games communiceert voor het creëren van passende beeld- en verlichtingseffecten. Gamers kunnen daarmee profiteren van oplossingen die variëren van randapparatuur tot slimme verlichting en beeldprojectie en bijdragen aan een compleet meeslepende spelervaring.

“Project Ariana is een conceptontwerp dat blijk geeft van de kracht en het potentieel van het Razer Chrome-platform voor de wereld van virtual reality door de kloof tussen gamers en games te dichten”, zegt Min-Liang Tan, de medeoprichter en CEO van Razer. “De mogelijkheden voor beeldprojectie, verlichting met een enorme kleurenrijkdom en het snelle reactievermogen van onze intelligente Razer Chroma-engine veranderen de manier waarop we gamen. Samen met onze publicatie- en technologiepartners werken we aan de ontwikkeling van een nieuwe visuele oplossing voor een nog bijzondere en visueel rijkere toekomst.”

Project Ariana is een HD-projector die met een ultrabrede visooglens en geavanceerde verwerkingsmogelijkheden de game-ervaring naar de hele kamer uitbreidt. Het systeem projecteert elementen binnen het spel op basis van de afmetingen en eigenschappen van de fysieke omgeving van gamers. Twee dieptegevoelige 3D-camera’s zetten in eigen beheer ontwikkelde kalibratiesoftware in voor het detecteren van omgevingsfactoren zoals meubilair en kamerverlichting om in elke kamer voor een perfecte beeldweergave te zorgen.

Razer zal het concept demonstreren tijdens de CES in Las Vegas (stand 30320 in South Hall 3).

“Dit is onze visie op de toekomst van Razer Chroma”, aldus Tan. “We werken aan de ontwikkeling van nieuwe technologie voor beeldprojectie die gamers volledig onderdompelt in de spelervaring. Een game die de speler letterlijk omringt maakt de gaming-ervaring compleet.”

Sony breidt de 4K HDR TV-lijnuit met de nieuwe X-serie en A-serie

Media Markt stelt testteam samen van klanten met passie voor elektronica