Hierbij wordt gekeken vanuit verschillende invalshoeken, waaronder de consument, de economie, winkelgebieden, innovatie, onderwijs en de arbeidsmarkt.
Bron van duiding, data en inspiratie
Retail Insiders bundelt alle beschikbare retailinformatie, deelt deze en geeft er duiding aan om zo de sector te versterken met essentiële cijfers en informatie. Deze actuele informatie over on- en offline retail, food & non-food, uiteenlopende branches en diverse verkoopkanalen is vanaf nu te vinden op één centrale plek. “Dat is nodig om retailers doeltreffend te helpen bij het inspelen op veranderingen in de keten en in het winkellandschap. Op basis van deze kennis kunnen zij hun korte- en langetermijndoelstellingen vormgeven”, vertelt Laurent de Groof, programmamanager bij Retail Insiders. Het platform is er voor iedereen met professionele interesse in de retailsector; van retailorganisaties, ondernemers en overheden tot onderwijsinstellingen, onderzoekers en adviseurs.
Unieke combinatie van data
Retail Insiders brengt cijfers over onder andere on- en offline omzetontwikkeling, werkgelegenheid, winkelvloeroppervlakte en leegstand. Deze data zijn afkomstig van partijen als Panteia, Locatus, CBS, GfK en Nielsen. Bijzonder aan het platform is dat deze data op unieke wijze worden gecombineerd zodat een totaalbeeld van de markt zichtbaar wordt. Daarnaast wordt er extra waarde aan de data toegevoegd, aangezien deze geduid, verrijkt en voortdurend geactualiseerd worden door professionals.
Initiatiefnemers
INretail en Thuiswinkel.org hebben het voortouw genomen om samen met andere branches in de detailhandel dit centrale kennisplatform te ontwikkelen. Daarbij zagen zij zich in de vorm van een subsidie gesteund door Stichting Detailhandelsfonds (SDF). Het doel van het platform is om relevante actuele data, informatie en kennis uit te wisselen. Op deze manier kan Retail Insiders uitgroeien tot dé bron van marktdata en onderzoek voor de retailprofessional.
Reacties
Loading…